Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du trønder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du trønder?
Ja 30 21,43%
Nei 94 67,14%
Skaptrønder 16 11,43%
For flau til å svare (ergo er du trønder) 0 0%
Deltakere: 140. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-07, 03:01   #61
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du trønder?

Jupp.
En full trønder til og med. Sukk.

Gammel 15-12-07, 05:55   #62
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha bodd fem år i Trondheim er jeg litt trønder i hjertet, så jeg krysset av for skaptrønder.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 09:22   #63
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Ekte trønder ja. Eller, ekte trondheimer. Vesentlig stor forskjell

Nei, du sier Trondheimer da avslører du deg. En er da Trondhjemmer. Heim er ikke et ord fra Trondheim/Trondhjem. Det er hva folk på bygdene utafor og innafor har brukt. Et kompromiss i stedet for Nidaros.

Byen for byfolk i ørtende generasjon heter Trondhjem. Enten det utales med e eller æ.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 09:30   #64
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er ikke du trønder, assa?

Jeg er østlending og kun etterkommer av østlendinger i minst seks ledd på alle kanter. (Der dukker det opp en svenske. )

Må vi ha med slektforskning.

Min far er født i Trondhjem i 1918, men hans far var vel født i Kristiansund. Min farmors famile har jeg slekttreet til og det går nesten 1000 år tilbake i tiden og da for det meste i Trondhjem.

Min mor er født i Trondhjæm i 1931 men min mormor varfødt i Namdalen i 1902. Min morfar (døde i 1947) var vel også født i Trondhjem, men hans far var Namdaling han også.

Oppsumert så er det noe tvilsomt blod fra min farfar, kombinert med tung Trondhjemsk avstammning og namdalinger.

Definitivt Trøndersk og minst 3 generasjon Trondhjemmer. Ungen er det værre med hun er jo halvt bynesing. Samme hva kartet og komunegrensene sier. En er ikke Trondhjemmer på Byneset, eller fra Byneset.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 09:46   #65
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg krysset av på trønder, men jeg ble egentlig bare født som det. Bodde de første fire-fem årene i Trøndelag, men har likevel sterke røtter der siden jeg var mye hos besteforeldre og annen familie.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 10:37   #66
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bodde seks år i Trondheim, giftet meg underveis og har svigerfamilien min der; broren min bor på Byåsen og er gift med en trønderjente og niesen min snakker skikkelig Trondheimsdialekt, men jeg er ikke trønder, nei.

Gammel 15-12-07, 10:41   #67
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Niks.

Gammel 15-12-07, 11:04   #68
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke trønder. Er en miks av alle andre landsdeler, men er født og oppvokst på østlandet.

Syns imidlertid det vrimler av trøndere her i verden. Ei venninne og jeg har en lek vi kaller "Finn trønder'n". Ganske selvforklarende hva den går ut på, vil jeg tro. Hver gang vi er sammen på et eller annet offentlig sted, og en av oss kommer på det sier hun eller jeg "finn trønder'n!" og så er det førstemann. Og det er her snakk om en som snakker trønderdialekt, ellers hadde vi jo ikke klart å lokalisere vedkommende.

Dette har vi gjort i flere år, og det har aldri skjedd at vi ikke har funnet minst én trønder i enhver samling av mennesker, liten eller stor; på utesteder, vilkårlig t-baner eller tog, på Roskildefestivalen og i dokø i Sofienbergparken (!).

Det hele toppet seg da vi var på en skranglete buss på tvers gjennom Thailand. Midt på en øde ekspressvei, midt på natta, stoppet sjåføren på en "veikro". Fortumla og overtrøtt mumla venninna mi "finn trønder'n" i det vi gikk inn. Og jaggu: Blant de 10-15 personene som oppholdt seg på spisestedet var to av dem trøndere - og de reiste ikke sammen engang!

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 11:29   #69
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ellers takk, jeg er nærtrønder og det holder i massevis.

Gammel 15-12-07, 11:31   #70
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Burde jeg ha krysset av for trønder når tippoldeforeldrene mine flyttet fra Nordtrøndelag til Hedmarken for 150 år siden?

Gammel 15-12-07, 11:33   #71
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, for guds skyld!

Gammel 15-12-07, 11:44   #72
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Nei

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 13:42   #73
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ikke tronder, men mamma og hele hennes slekt kommer fra forskjellige deler i Trondelag. Hva blir jeg da, da? Skaptronder?

Gammel 15-12-07, 14:21   #74
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Krysset av for skaptrønder jeg.

Min mor og hennes familie er trøndere , jeg elsker trøndelag, trøndersk og RBK. Jeg er dypt forelsket i Trondhjæm og slår over på trønderskish på hvert besøk.

Jeg er skaptønder da sant? :nextbestthing:

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 14:34   #75
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei, jeg er bare omringet av dem.

Jeg stemte skaptrønder da. : peker på tittelen som ikke er der lenger:
Jeg har bodd Trondheim i snart 11 år.

Sist redigert av Karamell : 15-12-07 kl 14:44.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 14:35   #76
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg er ikke trønder.

Gammel 15-12-07, 15:05   #77
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg er foresten ikke trønder, men nordlending.

Gammel 15-12-07, 17:50   #78
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg er også gift med nordtrønder. Han er sindig - ingen tvil om det. Selv er jeg hissig, jeg snakker raskt og gjør ting fort - og sånn er de fleste trøndere jeg kjenner.

Trønderveitj her også.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 18:03   #79
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Trønder nei. Æ e nordlænning æ.

Gammel 15-12-07, 18:07   #80
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ike trønder, men ekte nordlenning er jeg..

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.