|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva foretrekker du? (utdyp gjerne) | |||
Åpen kjøkkenløsning |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 28,26% |
Eget kjøkken |
58 | 63,04% |
Samme for meg |
8 | 8,70% |
Deltakere: 92. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsningJeg vil ha et stort kjøkken med plass til gjester, men ikke åpen løsning. Jeg vil slippe å vaske fett fra toppen av rammer og hyller o.l. på stua, og vil begrense matlukt.
![]() |
#22 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsningVårt hus hadde opprinnelig to separate rom, begge ganske små.
![]() |
#23 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsningVi har åpent kjøkken.
![]() |
#24 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsning
Heilt einig med Glitter. Det er nok å vaske fett av som det er. I tillegg hadde det nok blitt månelyst heime om eg hadde sett i gong med kjøkenmaskin o.l samtidig som det gjekk ein viktig fotballkamp på TV, dersom vi ikkje hadde hatt mogelegheit for å stenge døra mellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsningJeg har hatt åpen løsning i 2 år nå, og har ikke opplevd FETT på bildene på stua?
![]() |
#26 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: MøreogRomsdal
![]() |
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsningPersonlig synes jeg at et kjøkken i direkte tilknyttning til stue, er det mest sosiale - derfor når vi nå skal bygge, vil vi ha ekstra brede skyvedører med glass mellom kjøkken og stue. På den måten kan jeg lukke dørene igjen dersom Maken ser på fotball eller har kompiser på besøk i stuen (og jeg er ekskludert..), eller jeg har venninnebesøk og vil skravle rundt kjøkkenbordet. Det er også praktisk med hensyn på matlagingen, for da liker jeg å støye og styre litt rundt. Når Englebarnet gjør lekser rundt kjøkkenbordet, er det også greit å kunne lukke skyvedørene slik at våre stue-samtaler ikke forstyrrer henne og jeg kan samtidig ha full kontroll på at hun faktisk gjør leksene sine der hun sitter...
..datter, mor, ektefelle, elskerinne,venn og partner, svigerinne og svigerdatter, jente,kvinne,venninne... ...en dag vil jeg bli mer ydmyk. I dag er jeg for imponert over alle rollene jeg klarer å sjonglere! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
villende
|
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsningVi har delvis åpen løsning, og det fungerer bra der vi bor nå. Kjøkknet ligger sånn at man ser inn i det fra spisestuedelen, mens studelen er mer avskjermet. Hadde vi hatt litt større plass ville jeg foretrukket et stort, lukket spisekjøkken og stor stue/spisestue ved siden av. Helt åpen løsning har aldri vært aktuelt (og vi kunne ha satt opp en vegg mellom spisestue og kjøkken, men da hadde førsteetasjen plutselig blitt mye mindre). |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsningJeg er et kjøkkenhodet. Elsker å sitte på kjøkkenet, drikke te og slarve med en venninne som er på besøk o.l Kjøkkenet er som regel altid strøkent her, så det spiller ingen rolle. Det å kunne lukke døren og få tid for en selv liker jeg.
![]() |
#29 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsningVi har ikke åpen kjøkkenløsning nå, og har savnet det. Når vi inviterer på middag er det jo litt dumt at de som lager maten ikke kan snakke med gjestene.
![]() |
![]() |
#30 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsningBegge deler. Praktisk sett liker jeg eget kjøkken. Estetisk sett syns jeg ofte det er flott med svære rom med åpen kjøkkenløsning.
![]() |
#32 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsningJeg har hatt begge deler, og foretrekker definitivt å ha kjøkkenet som eget rom.
![]() |
#34 |
*_*
|
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsningÅpen løsning, fordi jeg er ekstremt selskapssyk samtidig som jeg elsker å lage mat. Når det er flere enn en person på besøk her, er det ikke plass til at de kan henge på kjøkkenet med meg når jeg kokkelerer, så da står jeg alltid og roper inn til stua. "Hva snakker dere om?". "Hva lo dere av nå?", og sånne ting. Også løper jeg fram og tilbake for å få med meg det meste.
![]() |
![]() |
#35 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsningVi har stort kjøkken, så den sosiale biten er ikke noe problem. Jeg ville kun valgt åpen løsning dersom leiligheten var veldig liten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsningVi har hatt et lite trangt kjøkken i "alle år" med bord og stoler derinne og minimalt med benkeplass... Men etter nyttår skal gubben fjerne en vegg ut mot hallen og stuen og snu hele kjøkkenløsningen så DA blir det åpent og fint. Gleder meg masse. Endelig blir jeg kvitt det grønne kjøkkenet og bytter det ut med sånt lyst og lekkert kjøkken og med mørk tjukk benkeplate.
![]() |
#37 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsningLiker over hodet ikke åpen kjøkkenløsning. Har hatt det i mange år, men nå har vi stort, lukkbart kjøkken, og det er deilig! Kan steke og brase og f.eks. smultkoke så mye jeg vil uten å bry meg om stekeos andre steder, og når den store middagen til 14 er ryddet av bordet, er det bare å lukke døra til oppvasken. Dessuten har jeg alltid likt å lukke meg inne på kjøkkenet med radio og avisa (og nå internetten) om kvelden. Og det er fint å kunne skille hverdagsmåltidene fra f.eks. søndagsmiddager ved å spise i kjøkken eller stue. Aldri mer åpen kjøkkenløsning.
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 13-12-07 kl 19:40. Årsak: Nesten synd å endre dette fantastisk feilstavede ordet: "kjøøkenlsøning" |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsningVi har en "U"-løsning: kjøkken og stue i hver sin "lange" del av U-en, og spisestue i bunnen. Det syns jeg fungerer kjempefint.
![]() |
#40 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Åpen kjøkkenløsningVi har forresten ikke tv-en i stua, men stappet inn på et lite rom som bare inneholder TV og en romslig sofa. Der døren kan lukkes.
![]() |
|
|