Sv: Åpen kjøkkenløsning
Personlig synes jeg at et kjøkken i direkte tilknyttning til stue, er det mest sosiale - derfor når vi nå skal bygge, vil vi ha ekstra brede skyvedører med glass mellom kjøkken og stue. På den måten kan jeg lukke dørene igjen dersom Maken ser på fotball eller har kompiser på besøk i stuen (og jeg er ekskludert..), eller jeg har venninnebesøk og vil skravle rundt kjøkkenbordet. Det er også praktisk med hensyn på matlagingen, for da liker jeg å støye og styre litt rundt. Når Englebarnet gjør lekser rundt kjøkkenbordet, er det også greit å kunne lukke skyvedørene slik at våre stue-samtaler ikke forstyrrer henne og jeg kan samtidig ha full kontroll på at hun faktisk gjør leksene sine der hun sitter... 
Men når vi nå bygger så har vi lagt inn for doble dører ut til terrasse fra kjøkkenet. Da er det også greit å kunne lukke av kjøkkenet slik at jeg ikke lufter ut "hele huset".
Alt i alt tror jeg det er en fordel å gå over hvilke behov man har og så sette opp en prioriteringsliste over disse. Jeg falt på en midt i mellom løsning - men så er det ofte veldig typisk for meg...