|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Er det slik at barnehageansatte vurderer om foreldrene virkelig har behov for å ha barna i barnehagen i romjulen? Og at man kan har barna der på "feil" grunnlag? Får jo nesten inntrykk av dette ut i fra denne tråden. Er barnehagen åpen kan da alle benytte seg av tilbudet uansett grunn. |
|
|
|
|
|
#142 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?
Hos oss er barna pålagt å ha 3 uker ferie om sommeren, helst sammenhengende. Og så går den siste ferieuka med til planleggingsdager. Det er jo 4 uker man slipper å betale for iløpet av et år.
|
|
|
#143 |
|
Erfaren nok
|
Som sagt så har jeg aldri opplevd at vi som personal legger oss i HVORFOR barna kommer, bare OM de gjør det. Det er antallet som er litt vesentlig, om man trenger 1, 2,3 eller 4 på jobb liksom.
|
|
|
#144 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja de løser det nok ulikt. De skal ha 3 uker sammenhengende hos oss også, men 4 uker totalt. Det med planleggingsdager har vel vært noe det har kommet inn innspill på, og de har forsøkt å løse det slik. |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
Det forstår jeg. Men det er jo ikke verre enn at man sender noen hjem. Det gjøres i min jobb. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Det vi gjør er å bruke litt skjønn, vi ser over hvor mange som har meldt seg på, hvem som har meldt seg på og utifra det så finner vi fort ut hvor mange som må jobbe, og spesielt på sommeren så har vi gamblet litt og hatt mindre ansatte enn det som man utifra barnetallet burde hatt og det har stort sett gått helt fint, vi har da selvsagt hatt mulighet til å hente inn vikarer dersom det skulle vise seg at alle kommer, men det skjer aldri! |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Pussig melding å ha med på en lapp - er det ikke et eller annet form for BEHOV som gjør at man har barnehage da
|
|
|
#148 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Divine, jeg synes det var en drøy formulering, og jeg hadde nok blitt satt litt ut av den. Nå har jeg så stor tiltro til min barnehage at vi ikke hadde fått sånne lapper. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Bedreviter
|
Frøknas barnehage har stengt julaften, nyttårsaften, hele romjula og hele påskeuka. Vi betaler det samme alle måneder, med unntak av august som er betalingsfri måned. |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Les vedtektene. I våre står det at dersom det er færre enn 8 barn i romjula, så kan styrer vurdere å stenge. Da er det klart at man ikke kan kreve å få betale mindre.
|
|
|
#151 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Først tenkte jeg at det var dårlig formulert, og de kanskje har fått inn noen langtidsykmeldinger og har masse planlagt avspasering tilgode. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Jeg kan gjerne innrømme at jeg hadde blitt fornærmet og litt lei meg dersom jeg fikk en slik lapp. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Tittel og tittel....
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Jeg ser mange har oppfattet mine innlegg som om barnehageansatte dømmer foreldre som har stort behov for barnehageplass, men det var nok ikke helt det jeg mente. Jeg har vist til min venninne som er barnehageansatt, og det hun forteller er historier ala den Gunnis kom med, og at de syns litt synd på disse barna. Barn som er i barnehagen alltid, også julaften, selv om foreldrene er hjemme og har muligheten for at de skal få fri.
|
|
|
#155 |
|
saftig
|
Det ble jo ikke særlig mye bedre med dette, da.
|
|
|
#156 |
|
En Som Trener
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Jeg svarte forøvrig ikke på spørsmålet. Ja, jeg hadde nok blitt litt fornærmet over den lappen, når det allerede i utgangspunktet var gitt ordentlig beskjed.
|
|
|
#157 |
|
Erfaren nok
|
Jeg kan ikke se at noen har har dømt noen ut i fra deres behov for plass. Jeg har delt noen av mine erfaringer, og ser ikke noe galt i det. Jeg har erfart at det kan være sårt og vanskelig for noen barn.
|
|
|
#158 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?I vår barnehage måtte vi svare på om vi skulle ha barna der, i uke 51, 52 og første del av uke 1. De har ikke åpent på julaften og nyttårsaften. |
|
|
|
|
|
#159 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Jeg mener at ansatte i barnehagen gjør masse for at det skal være hyggeligt i barnehagen i romjulen, men noen barn kan kjede seg litt fordi de faste kanskje har fri, og det er få barn å leke med. Ikke at de ansatte gjør det tregt. |
|
|
|
|
|
#160 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
![]() |
|
|