Sv: God og saftig rabbestappe/kålrabistappe
Jeg må bare si at jeg ble utrolig snytt i dag! Vi skulle feire mini-julaften hos svigers fordi min svoger reiser til Thailand på torsdag og blir borte i en hel måned fremover. Så det ble servert full julemiddag med ribbe og alt tilbehør, og riskrem med mandel i til dessert.
Kålrabistappe stod selvsagt på bordet, men den så veldig lys og tynn ut, så jeg spurte hva som var oppi den? Joda, KÅLRABI, PEPPER OG OLJE!!! Olje!?! Jeg spurte om hun ikke pleide å ha smør i, men da sa hun at de prøvde å slanke seg, så da hadde de kuttet ut smør og sånt. Eh. Greit at de vil slanke seg, men skal man invitere folk på middag, til og med julemiddag av alle ting, er det vel ikke akkurat tiden for å spare inn på kalorier? ÆØsj, jeg ble skikkelig snytt (selv om jeg selvsagt ikke viste det, jeg har da folkeskikk).
Sist, da vi spiste kjøttkaker hos dem, hadde de sløyfet saus fordi svigerfar hadde høyt kolesterol. Han kunne vel da for fader latt være å spise saus da!!
Ja, jeg er hormonell, men jeg liker ikke når folk tukler med den kjære og kjente gode maten.