|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?
Jeg er helt enig med Nenne. Hvorfor kalle det julepynt når den lempes ut før ribbefettet har størknet? Nisser, engler og tre får pent vente til etter 20, desember. (Synes JEG da ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fordi noen av oss ser på hele desember som jul? Jeg kaller det førjulstid, ikke advent, og for meg innebærer førjulstiden både nisser, juletre, julelysestaker og annen pynt, gløgg, pepperkaker og alt som hører med. Etter 2. juledag er det ikke lenger jul for meg, da er det over og jeg bare gleder meg til sommeren. Jeg orker ikke å ha hele huset fullt av julepynt i januar, da er det ikke koselig lenger.
![]() |
#3 |
Står på egne ben
![]() Sv: Når er det "lov" å pynte treet?Juletreet kommer inn stort sett 23. desember. I år vurderer jeg å pynte det lørdag 22. desember. Jeg er av typen som har jul i huset til langt uti januar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Introvert optimist
|
Du har egentlig bare flytta hele jula tre uker frem du, sånn at du er ferdig når vi andre begynner. Du mister på en måte romjulskosen da tenker jeg.
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
"Vi andre"? Skulle tro jeg var den eneste som begynte med pyntingen før lille julaften.
![]() |
#6 |
Viser tenner
|
Det er jo derfor jeg blir så fasinert Iset; fordi jeg ikke kjenner noen som gjør som du. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|