Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvordan ligger dere an med juleforberedelser?
Ferdig!!! 1 0,88%
Mangler litt 41 35,96%
Mye igjen 43 37,72%
Har ikke begynt engang .... 29 25,44%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-07, 15:53   #21
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

MYE igjen. Jeg som pleier å være ferdig på denne tiden.

Gammel 03-12-07, 18:03   #22
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Alle gaver som skal kjøpes er i hus, men ikke pakket inn. Til de gavene jeg skal lage selv (konfekt) er det meste av råvarer kjøpt, også gaveesker, men de skal pyntes og konfekten må lages.
Julekortene er ferdig skrevet, men ikke sendt.
Pepperkakeslott laget vi i går, resten av baksten kan seile sin egen sjø så lenge jeg er syk.

Er ganske godt i rute og hadde vært ferdig om jeg ikke hadde vært syk så lenge.

Gammel 03-12-07, 18:14   #23
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikkje begynt endå.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 18:32   #24
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tenkt litt, det har jeg. Men det er det eneste. Jeg tror jeg venter til den 23. med å svare på pållen ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 18:38   #25
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jul meg her og jul meg der... Det er jo enda et halvt år til jul!

:in denial:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 18:39   #26
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Har ikke begynt.
Eller...jeg har èn gave i hus: mannen får konsertbillett til The Police 11.juni, og gleden av mitt selskap på kjøpet

Gammel 03-12-07, 18:56   #27
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Vil ikke snakke om akkurat dette, nei

...La oss bare si at det hadde vært fint om døgnet hadde et par ti timer mer akkurat nå

Gammel 03-12-07, 19:04   #28
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Vi har så vidt begynt. Har nemlig laget en kakedeig som gutta og jeg skal trille ut når bare Sverre sovner. Og så har vi begynt på litt pynte/gavelaging.

Har laget: Malte trehjerter, engler i tre og ull, og så holder vi på med decopage (heter det det?) på syltetøyglass. Det blir fine godteglass eller lysestaker for telys.

Kjøpegavene er jeg ikke i gang med ennå, men skal en tur til byen på onsdag, så da håper jeg å få unna litt da.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 19:11   #29
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har så vidt begynt. Har laget og pyntet pepperkakerhus, pepperkakene er allerede spist opp. Har kjøpt ca 1/3 av gavene.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 19:20   #30
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mye igjen. Og det begynner å stresse meg, med tanke på at vi skal ha første jul i eget hus.

Jeg puster med magen. Det blir jul, enten det er sånn eller slik og førjulstiden vil jeg kose meg med.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 19:21   #31
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt tre gaver og tenkt bittelitt. Jeg synes jeg har kommet skikkelig langt, jeg! Et hav av tid, som fru Pigalopp sa.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 19:28   #32
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg har MASSE igjen, men puster fremdeles rolig. Som Tinetoff og fru Pigalopp sier: Det er leeeenge igjen til jul!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 19:52   #33
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Åh, jeg blir helt stressa av å lese disse innleggenne! Dere er jo såååå flinke!!! Jeg har ikke begynt en gang. Har ikke kjøpt en eneste julegave Er helt stressa, har enda 3 eksamener før jul og da har jeg hatt 7 tilsammen, puh....så etter den 14. desember begynner jeg vel med juleshoppingen...har ikke hatt tid til å henge opp julestjernen engang (skjemmes)

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 19:54   #34
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Har fått de fleste gavene i hus. Har fått opp julegardinger og julevoksduken er på plass, begge deler på kjøkkenet.
De fleste adventslysegreiene til å ha i vinduet er på plass, eller ikke helt sant, har hengt opp 2 av 4 ellelr 5..

Det var da det jeg var ferdig med.
Sååå tidlig i desember er det alltid MYE mer som gjentstår en hva jeg har fått unnagjort.
(eller det er det egentlig til siste uken før julaften gjenstår også da...)

Gammel 03-12-07, 22:01   #35
Slettet bruker
Passiv

Standard

Har ikke begynt. Nåja, adventsstjerna er i det minste hengt opp. Jeg er nok fortsatt "in denial", og så blir jula like dyr i år som i fjor.

Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 22:02   #36
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Oppgavene fyller den tiden du har til rådighet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 22:09   #37
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Nåja, adventsstjerna er i det minste hengt opp.

I nytt hus?

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 22:15   #38
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

I nytt hus?

Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 22:18   #39
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Stjerner og kuler er hengt opp i vinduer (takket storebrors mas. )
Det er invitert til pepperkakebaking for ungenes venner med foreldre.
Min svigerinne har vært så snill og bestilt og ordnet gave til datteren deres og broren til mannen min. Altså, to ferdig...pluss noen småpakker til ungene.
Jeg har betalt for julekonsertbilletter i kirken som en barselgruppevenninne inviterte meg på. Det blir julestemning.
Pappa skal spille med orkesteret sitt i kirken hjemme, hvis det passer møter jeg opp, da blir han glad.
Julebord til fredag.
En halv gris er kjøpt inn i november, så vi har nok ribbe. Surkål er kjøpt. Medisterkaker skal jeg kanskje fri til svigers for å få hjemmelaget. Må kjøpe sossiser og alt mulig annet mat og drike.
Penantrekkene til ungene er i orden, nyinnkjøpt dress til storebror (endelig) og arvet kjole til lillesøster. Må stryke skjorte til storebror og kjøpe inn pene strømpebukser.
Det er hengt opp ei nissekone-sopelim på døra. Men all annen julepynt som smånisser og dill er ikke tatt opp. Gjøres onsdag.
Juletre kjøpes noen dager før jul.
Juleduk må kanskje strykes, og sølvtøy MÅ pusses. Alle andre pakker må kjøpes inn, litt i lunsjen og fritid på jobben, og så må det nok en søndag og lørdag til for meg helt alene uten noen på slep. Har lagt og fått ønskelister og satt en ca sum pr. hode. Pakkekalender er hengt opp.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 22:22   #40
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Penantrekkene til ungene er i orden, .

Jeg slet skikkelig med den, for jeg leste penan-trekkene.
Lurte på om det skulle stå penal-trekkene, noe jeg forøvrig ikke har hørt om...
Til slutt klarte jeg å lese pen-antrekkene da....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.