Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

The Golden Compass

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-07, 23:37   #20
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The Golden Compass

Jeg syns det er facinerende at så mange later til å synes det er greit å ta med yngre barn på filmer med 11-års grense, spesielt i de tilfellene der Meditilsynet, som virker dyktige og grundige innenfor sitt fag, gjør det klart at filmen er spesielt uegnet for barn under 11 år (hvilket de egentlig kunne la være å si, siden jo det er det 11-års grense betyr). Dette er ikke ment som et angrep på de som syns det er greit å ta med yngre barn; jeg går ut fra at de som gjøre dette vurderer egentheten for sine barn selv, og jeg ønsker uansett at de lovfestede aldersgrensene skal fjernes i sin helhet, og at foreldre skal få vurdere hva barna får lov til se, også på kino. Men oppfatningen om at det er greit å ta med yngre barn later til å være svært utbredt, og det står for meg i en interessant kontrast til den tabloide sensurhungeren som rett som det er viser seg i forbindelse med kulturelle ytringer med seksuelt eller voldelig innhold. Men det er vel gjerne ikke de samme som fremfører denne, og uvitenheten om lover og forskrifter på området er jo også stor (det er f.eks ikke lov til å ta med noen under 8 år på en film med 11-års grense), men det skyldes nok først og fremst at lovverket er rotete og ulogisk.

Og når det gjelder hovedtema for tråden, så jeg trailer for The Golden Compass på kino i går, og den så veldig pompøs, pretensiøs og overspilt ut (I så måte en veldig kontrast til filmen jeg så etterpå, The Assasination of Jesse James By The Coward Robert Ford, som var en dvelende, lavmælt og gripende historie og en av de beste filmene jeg har sett på lenge). Jeg likte bøkene til Pullman godt, og hvis filmen lever opp til traileren ligger dette an til å bli en svært kildetro og overbevisende filmatisering. Jeg skal nok sjekke omtale hos noen anmeldere jeg stoler på før jeg bestemmer meg for å se den på kino, men i utgangspunktet tror jeg dette kommer til å bli helt knall.

Ben "Ham-fisted tales" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.