Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Barnas Superjul

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-07, 12:10   #81
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnas Superjul

Poden gikk han... Så, nei, det slo ikke an. Jul i Skomakergata derimot, satt han stille, måpende, fnisende og leende i fanget til mamma og så på. Som mor og far, så sønn.

I fjor satt vi alle tre og så Jul i Svingen. Den serien var koselig for oss alle.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 12:13   #82
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Konstaterer at vi er frytelige foreldre, da livet her ligger mye nærmere virkeligheten i "Svingen" enn i "Skomakergata" Det er jo litt konflikter o.l, men alle blir jo venner igjen. Så forferdelig var det da ikke

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 12:17   #83
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Takk for svar Skremmern.

Ju bætt.

Gammel 02-12-07, 12:24   #84
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Konstaterer at vi er frytelige foreldre, da livet her ligger mye nærmere virkeligheten i "Svingen" enn i "Skomakergata" Det er jo litt konflikter o.l, men alle blir jo venner igjen. Så forferdelig var det da ikke

Meget mulig, jeg synes likevel at Barne-tv kan være et fristed for hverdagens kjefting og mas.

Gammel 02-12-07, 12:44   #85
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er helt greit. Jul i Svingen er det verste jeg noensinne har sett på Barne-tv. Jeg er så glad for at det ikke kommer igjen i år (så hurra for Barnas superjul), og ville før tatt Rebekkastemmen opp på CD, og hørt på det dag ut og dag inn enn å kaste bort mer tid på Svingen.

Ja, Jul i Svingen var grusomt. Ungene reagerte veldig negativt på den.
De ble sjokkert over hvordan de snakket til hverandre.

Gammel 02-12-07, 12:52   #86
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Ja, Jul i Svingen var grusomt. Ungene reagerte veldig negativt på den.
De ble sjokkert over hvordan de snakket til hverandre.

Ja, det var ikke noe særlig for min datter, hvert fall. Kan også legge til at vi ikke snakker slik til hverandre her hjemme, så serien er ikke lik vår hverdag. Det var kanskje en moral eller et poeng mot slutten av hver episode, men det fikk ikke min treåring med seg.

Gammel 02-12-07, 13:04   #87
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pleier heller ikke snakke slik til hverandre, men femåringen her ble ikke skremt av Jul i Svingen, og likte serien veldig godt. Han ble ikke "slem" av å se på den heller. Jeg tror uansett hovedmålgruppen er litt eldre enn treåringer, og syns det var en flott serie som viser mange forskjellige familiesituasjoner og mye spennende og morsomt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 15:00   #88
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Vi pleier heller ikke snakke slik til hverandre, men femåringen her ble ikke skremt av Jul i Svingen, og likte serien veldig godt. Han ble ikke "slem" av å se på den heller. Jeg tror uansett hovedmålgruppen er litt eldre enn treåringer, og syns det var en flott serie som viser mange forskjellige familiesituasjoner og mye spennende og morsomt.

Synes Jul i Svingen gav oss mye å snakke om. Det gjorde det lett å snakke om hvordan man bør/ikke bør være mot hverandre.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 15:35   #89
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi syns Jul i svingen var morsom og spennende og bare det. (Jeg syns det var rørende også, men det var bare meg. :sippedokke: ) Ingen av oss identifiserte oss med personene i serien og det har vi ikke for vane å gjøre med TV-figurer/roller i det hele tatt. Selv ikke Vesla som har en innlevelsesevne jeg aldri har sett maken til. TV er underholdning, sosialiseringen tar vi oss av selv.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 17:14   #90
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Jentene mine på 5 og 6 år likte det kjempegodt ,å gleeeder seg til klokken 18

Gammel 02-12-07, 18:04   #91
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Føler et behov for å korrigere meg selv, vi har heller ikke tonen som familien til Linus har i vår familie. Men mange av de andre familiene der kunne jeg kjenne igjen litt fra. På den måten synes jeg det ble litt mer virkelig, samtidig som de drar humoren på kanten. Synes det er flott de kan lage en serie med tydlige rollekarakterer for barn, det er jo hundervis av andre som kosemozer opp og ned. "Jul i Svingen" tilførte noe nytt synes jeg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 18:15   #92
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig. Vi oppfører oss ikke like masete og hysterisk som Byggmester Bob og Wenche heller (for å bruke et eksempel fra en av mine ikke-favoritter på barne-tv), men jeg tror ikke sønnen min har tatt skade av Byggmester Bob heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 18:19   #93
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

5åringen konstaterte i dag at Barnas superjul var kjedelig.

Gammel 02-12-07, 20:20   #94
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Nå kan jeg svare, det falt ikke i god jord hos noen av ungene De synes det var masete og kjedelig... Vurderer å kjøpe Svingen på DVD...

*løperinnpåcdon.com*

Gammel 02-12-07, 20:30   #95
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Har to 2.5-åringer, en 8-åring og en 11-åring.
Barnas superjul har ikke vært noen kjempehit her.
Det jeg synes er litt synd med den, er at den ikke er en serie hele familien liker -ikke en sånn julehyggeserie som julekalendere ofte er. Det blir mer markert at dette er barnetv tilpasset desember, ikke en adventsserie for hele familien.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 20:33   #96
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Minsten på 2,5 satt i alle fall og så på i dag. Brødrene gikk ned for å leke.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 20:34   #97
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

I dag orket hverken 8 åringen eller 11 åringen å se Barnas Superjul, og lillemor på 3 1/2 så kanskje halve episoden før hun takket for seg ...

Hun prater mye om rød- og blånissene etter vi var på teater og så jul på Månetoppen, så jeg tror kanskje jeg må se etter den på dvd.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 21:10   #98
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

I dag orket hverken 8 åringen eller 11 åringen å se Barnas Superjul, og lillemor på 3 1/2 så kanskje halve episoden før hun takket for seg ...

Hun prater mye om rød- og blånissene etter vi var på teater og så jul på Månetoppen, så jeg tror kanskje jeg må se etter den på dvd.

Vi ser en episode hver dag med "jul på Månetoppen", og begge ungene er kjempeoppslukte!! Synes selv det er mye bedre en superjul..

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 23:56   #99
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Vi ser en episode hver dag med "jul på Månetoppen", og begge ungene er kjempeoppslukte!! Synes selv det er mye bedre en superjul..

Tenker å gjøre samme med Svingen...

Gammel 03-12-07, 00:19   #100
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Mine to var bare måtelig interessert i dag. De fulgte ikke med hele tida. Da vi så en episode av Jul på Månetoppen etterpå satt de derimot klistra. Skal spørre dem om de bare vil se den framover eller om vi skal se begge deler.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.