Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvordan bygge opp en jobbgarderobe?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-07, 10:19   #21
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bygge opp en jobbgarderobe?

Takk dere.

Jeg hadde ingen store forventninger til dette, og jeg fikk jo tips om hva jeg burde se etter. Men hadde ihvertfall trodd jeg hadde havnet med noen jobbantrekk. Jeg vet jo det at jeg er stor, men ikke så stor at det burde vært umulig å finne klær til meg.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:23   #22
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Ja, da har jeg vært på shopping med assistanse. Det gikk dessverre ikke så bra, og endte bare opp med en bukse.

:føler meg utrolig feit og uformelig:

Damen var flink hun sikkert, fikk en del tips om klær og farger og sånn, men hun fant dessverre ikke noe som satt fint på den stoooore kroppen min.

Går det ann å spørre om pris? På damehjelpen altså.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:25   #23
Isa
--

Isa sin avatar

Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Går det ann å spørre om pris? På damehjelpen altså.

Det kostet 600,- for 2 timer. Shoppet vel med henne i nesten 2 1/2. Så det var jo ikke så mange penger tapt, heller verre med selvtilliten.

Gammel 30-11-07, 10:27   #24
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det kostet 600,- for 2 timer. Shoppet vel med henne i nesten 2 1/2. Så det var jo ikke så mange penger tapt, heller verre med selvtilliten.

Slett ikke ille! Men om du ikke fant noe mer, så var hun vel ikke akkurat god i jobben sin.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:46   #25
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

synes ikke det høres ut som den damen var noe flink!! Har nok ikke noe med deg å gjøre i det hele tatt vil jeg si. Slike folk er pliktig til å ha kompetanse ( ellers kunne man jo like gjerne nøyd seg med en venn.. sikkert med bedre resultat) . Ikke bare erfaring med å kle opp utstillingsdukker!!

Lykke til videre med jobbklærjakten!

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 11:24   #26
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Det firmaet som lager bli ny repotasjene i KK og mange andre blader holder til nederst på Karl Johan. Der har de kleskonsulenter og du kan kjøpe ulike pakker; fargeanalyse, kroppsanalyse i forhold til hvilket snitt man kler eller full pakke med handlehjelp og det hele. Jeg overvar en fargeanalyse på et uttdrikkingslag der en gang, og jeg syns de var utrolig flinke.

Hva heter det firmaet?

Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 12:09   #27
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Hva heter det firmaet?

Det heter Oslobliny. Du ser dem ofte kreditert i ulike bli ny repotasjer i ukeblader og aviser.

http://www.oslobliny.no/

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 12:21   #28
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Hun burde slutte i jobben sin! Ski senter er kjempestort og selvfølgelig finnes det klær til deg der. Hvilken str. er du? Send gjerne PM hvis du ikke vil oute str. din her.

Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 12:33   #29
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Hun burde slutte i jobben sin! Ski senter er kjempestort og selvfølgelig finnes det klær til deg der. Hvilken str. er du? Send gjerne PM hvis du ikke vil oute str. din her.

Jeg var kanskje ikke verdens letteste kunde heller altså, men var villig til å prøve nesten alt hun foreslo. Det så ikke bra ut. Jeg er sånn størrelse ca 42/44 i overkroppen, ihvertfall på H&M. Er hakket større i bukser. Jeg har ikke så mye mage, men er drøy rundt rompa og lårene. Vet ikke helt størrelsen, den varierer veldig. Olabukse vi fant var i str 42, men den var i stretch og stor i størrelsen.

Gammel 30-11-07, 12:36   #30
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjære vene, det er da en helt vanlig størrelse! Det var for dårlig, altså.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 12:41   #31
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Kjære vene, det er da en helt vanlig størrelse! Det var for dårlig, altså.

Jammen, jeg er veldig drøy altså. Og høy! Jeg er ikke en sånn som typisk går inn i alle bukser, det har mye å si på fasongen. Jeg prøvde flere olabukser i 34" uten at de passet. Men topper burde jo nesten vært lettere å finne enn bukser. Huff, jeg kjenner den shoppingrunden ikke gjorde godt.

Gammel 30-11-07, 13:11   #32
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så kjedelig at du ikke fikk bedre hjelp. På Ski finnes det så mange butikker at noe mer enn en bukse burde hun klart å finne til deg. Jeg har samme problem som deg med rompe og lår, men det er da ikke umulig å finne klær allikevel. Ikke er du så stor heller synes jeg.

Tror vi legger belønningsturen vår til NY jeg. Der var det en drøm å handle. Litt lenge å vente for deg med å kjøpe klær men da vet du ihvertfall at du kan fylle på med masse kule klær til høsten.

Gammel 30-11-07, 13:15   #33
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Tror vi legger belønningsturen vår til NY jeg. Der var det en drøm å handle. Litt lenge å vente for deg med å kjøpe klær men da vet du ihvertfall at du kan fylle på med masse kule klær til høsten.

Åja! Det hørtes ut som en utrolig god plan. Og til høsten er jeg (forhåpentligvis) litt mindre over rompa! Bare sykkelmuskler.

Gammel 30-11-07, 14:03   #34
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var kanskje ikke verdens letteste kunde heller altså, men var villig til å prøve nesten alt hun foreslo. Det så ikke bra ut. Jeg er sånn størrelse ca 42/44 i overkroppen, ihvertfall på H&M. Er hakket større i bukser. Jeg har ikke så mye mage, men er drøy rundt rompa og lårene. Vet ikke helt størrelsen, den varierer veldig. Olabukse vi fant var i str 42, men den var i stretch og stor i størrelsen.

Den regninga hadde jeg nektet å betale. Du går jo inn i helt normale størrelser og hvis hun ikke kan finne noe til deg må hun være helt udugelig. Klag til sjefen hennes du og si at du vil ha en ny konsulent gratis. Du har jo modellhøyde og en helt normal klesstørrelse, oppriktig talt, det burde finnes klær i en hver butikk.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 14:09   #35
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, her hørtes det ut som du virkelig ikke fikk det du betalte for. Hensikten var vel å finne noen klær og få bedre selvtillit, ikke det motsatte! 42/44 er vel på ingen måte noen ekstrem størrelse å finne klær til.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 14:26   #36
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Ja, her hørtes det ut som du virkelig ikke fikk det du betalte for. Hensikten var vel å finne noen klær og få bedre selvtillit, ikke det motsatte! 42/44 er vel på ingen måte noen ekstrem størrelse å finne klær til.

Jeg er større en 42/44 i bukser altså. Kanskje oppi 46? Men har ikke hatt så mye problemer med å finne klær selv. Det var jo på en måte basistøy til jobbgarderoben som jeg kunne kombinere jeg var på jakt etter. Det kan jo ikke være så vanskelig det?

Gammel 30-11-07, 14:26   #37
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg føyer meg inn i rekken og synes også at denne damen ikke kan ha vært spesielt flink. Synes det er rart at du måtte betale egentlig. Dårlig service, rett og slett.

Og enda verre at du føler deg fæl etter handleturen!
(Jeg kjenner igjen følelsen av at ingenting passer, men så har jo ikke jeg hatt profesjonell hjelp heller!)

Dette var for dårlig. Håper du klarer å fokusere på at det var hun som ikke klarte jobben sin, og at det ikke har noe med å gjøre at du har en "uvanlig" kropp. Som alle andre sier; du er jo en helt vanlig størrelse.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 14:49   #38
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Den regninga hadde jeg nektet å betale. Du går jo inn i helt normale størrelser og hvis hun ikke kan finne noe til deg må hun være helt udugelig. Klag til sjefen hennes du og si at du vil ha en ny konsulent gratis. Du har jo modellhøyde og en helt normal klesstørrelse, oppriktig talt, det burde finnes klær i en hver butikk.

Regninga ble betalt på forhånd før vi begynte shoppingen. Jeg orker ikke å gå noe videre med dette tror jeg, men får ta det som en erfaring rikere. Jeg er som sagt stor og drøy, jeg smetter ikke inn i all slags tøy. Men å utstyre meg med en trang svart ridebukse uten lommer bak i stretch, når jeg er på jakt etter mørke jeans er jo skivebom. Det sa jeg jo og, før jeg prøvde den.

Gammel 30-11-07, 14:54   #39
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Det var utrolig dårlig! Ta med en god venn neste gang. Kaffe og kake på kafé koster bare halvparten av det du måtte ut med til den såkalte rådgiveren.

På vegne av alle oss andre som heller ikke har modellfigur, syns jeg du burde klage.

Alternativt kan du tipse forbrukerrådet, er du heldig, sender de ut en journalist som får like god service som deg. Da skal iallefall jeg gni meg i hendene.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 15:06   #40
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Alternativt kan du tipse forbrukerrådet, er du heldig, sender de ut en journalist som får like god service som deg. Da skal iallefall jeg gni meg i hendene.

Jeg tenker jo veldig på at jeg ikke var så lett heller. Men det jeg var skeptisk til var jo det som fikk meg til å se ut som et takras også.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.