Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?
Ja, såklart.. 13 8,39%
Nei, absolutt ikke 128 82,58%
Annet.. 14 9,03%
Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-07, 00:01   #61
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Sukkerfri tyggis, lørdagsgodteri?? Det har iallfall gått meg hus forbi. Hubba bubba og de der typene ja, men ikke Extra og de der

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 02:01   #62
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sukkerfri tyggis er ikke lørdagsgodis her i huset. Jeg kaller ikke tyggis for godis heller.. Jeg har nesten alltid Extra-tyggis men snuppa tygger det sjeldent. Hun synes de er så sterke. (Jeg kjøper bare de sterkeste)

Jeg er sjokoman og MÅ ha sjokolade hver dag ellers får jeg abstinenser. Har alltid hatt skjokolade i huset og aldri nektet barna mine sjokolade. Men ingen av de liker sjokolade!! Hvis snuppa får sjokolade i godteposen på lørdager, gir hun det til meg.
Vi kjøper sjeldent brus eller saft siden de er så glad i vann og melk. Prøver å begrense sukkerinntaket med måte men er ikke hysterisk.

Har en fanatisk venninne som omtrent aldri gir ungene sine godis, ikke lørdager eller i bursdager. Gjett hvem som stuper i godis-skåla og tømmer den på null sekund, når de kommer på besøk?

Gammel 28-11-07, 02:22   #63
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tyggis er ikke godteri her i huset..
Vi har det sjelden og ungene må være utendørs når de tygger.
De har ikke skjønt at den skal være i munnen.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 11:12   #64
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Tyggis er greit midt i uka her. Sukkerfri såklart.
Lillebror får ikke tyggis, det er han alt for liten til synes jeg.

Gammel 28-11-07, 11:13   #65
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Så sukkerfri tyggis er bare bra? *orket ikke lese hele tråden*

Gammel 28-11-07, 11:46   #66
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, det er fandens verk, og en sikker vinner for å få vondt i magen. Syns jeg.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 14:19   #67
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Hun avbrøt meg ganske raskt med å si at det var lørdagsgodis. Er det virkelig det? I såfall har ikke jeg fått med meg det..

Oj! Det hørtes ut som en dame av det obsternasige slaget!

Mente hun at hun skulle definere for deg hva som kvalifiseres som lørdagsgodt...? Det er godt vi har alle bedreviterene - hvordag skulle vi klart oss i hverdagen uten noen som alltid står parat med fasiten..?

Og, nei - jeg ville ikke kaldt sukkerfri tyggis lørdagsgodt, jeg heller.

Gammel 28-11-07, 15:28   #68
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Tipper hun kaller all tyggegummi Toy jeg, det var jo nærmeste et generisk navn for tyggegummi for 20 år siden.

Toy finnes vel ikke lenger, eller er den relansert?

Toy..

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 16:41   #69
Frantzen
Passiv

Standard

Det var en skikkelig høydare å finne toy i butikken igjen! :sentimental:
Jeg vet ikke om den er sukkerfri eller ikke, men den smakte igrunnen helt som i gamle dager, syns jeg å huske (lenge siden)

Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 16:52   #70
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Tyggis har vi i massevis hjemme. Sukkerfri. Det er ikke lørdagsgodt.

Gammel 28-11-07, 20:21   #71
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes pållen ser ut som en penis

Gammel 28-11-07, 20:25   #72
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er det slik at barn skal ha noe når de er med på butikken?

Det var som et eksempel på hva de kan få i stedenfor. Med mine barn som kræsjer i alt som rører seg, hyler og skriker, så om et blad må til så er det helt greit..

Gammel 28-11-07, 21:54   #73
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Tyggis er lørdagsgodt hos oss. Det er like klissete og ekkelt uansett om det er sukker i eller ikke, så jeg orker ikke at ungene skal få flere ganger i uka. Derfor holder vi oss til "bare lørdag fordi det er lørdagsgodt".

Gammel 07-12-07, 11:42   #74
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Nei det er ikke det. Her tygger jeg nesten hele tiden..
Å jentene får også i ny og ne

Gammel 07-12-07, 12:03   #75
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg hadde kommet med tyggis som lørdagsgodis, så hadde det vært stor skuffelse tror jeg. Men vi spiser ikke tyggis i tide og utide, og det er ikke noe min femåring får ofte. Definitivt ikke noe hun får når vi handler iallefall.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 14:40   #76
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sukkerfri tyggegummi anbefales både for tennene, og for å forebygge ørebetennelser. Så nei, det er ikke lørdagsgodt. Hos oss får ungene tyggis når de måtte ønske.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 00:41   #77
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Vet ikke hva jeg tenkte på når jeg svarte jeg, men det var vel noe i den duren om sukkerfri tyggis kunne være lørdagsgodt. Det sv arte jeg ja på.

Men jeg ser ikke på det som noe unene barekan få når det er lørdag da, og dermed ble svaret mitt feil.

Gammel 08-12-07, 00:56   #78
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tyggisangst og ingen i mitt hus får lov til å ha det i munnen

Men jeg vil ikke kalle det lørdagsgodt, men unntak av hubba bubba da....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 03:27   #79
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Nei, absolutt ikke.

Jeg er avhengig av rød eller grønn ekstra, og ungene får også hvis de vil ha. Da jeg kom på butikken der jeg bodde før så hadde de tyggis bak kassa. og da de så jeg kom med en halv liter tab x-tra så viste de jeg skulle på jobb og da la de frem en pakke grønn extra også fordi de viste jeg skulle ha det.

Gammel 08-12-07, 15:48   #80
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Jeg synes pållen ser ut som en penis

Ingen med en skitten tankegang her altså.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.