Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Slår du av datamaskina om natta?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Slår du av datamaskina om natta?
Ja, alltid 44 44,90%
Ja, som regel 21 21,43%
Nei, ikke så ofte 10 10,20%
Nei, den står på døgnet rundt 23 23,47%
Deltakere: 98. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-07, 23:40   #41
Senna
Javel

Senna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Slår du av datamaskina om natta?

Logger meg fint ut og slår den av om natten.

Gammel 26-11-07, 23:45   #42
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ein har då Mac, og dei berre slår ein saman. Eg slår av maskina mi ein gong i halvåret eller noko slikt.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 23:47   #43
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi slår av et par av de som er på soverommet, for at de ikke skal bråke og produsere varme hele natten. Men ellers står de fleste på hele døgnet, tror jeg.

:Ser føre meg datalab-en i Goldeneye:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 08:18   #44
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Slår alltid av.

Gammel 27-11-07, 08:20   #45
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Den står på dag og natt. Men jeg klapper den sammen når jeg ikke bruker den, så den er jo i dvale.

Samme her.
Det hender at jeg slår den av da, innbiller meg at den trenger litt mer søvn og ikke bare hvile.

Gammel 27-11-07, 08:40   #46
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Slår den alltid av, har nok en liten ting for elektriske saker som står på unødvendig.

Men etter å ha skjønt hvordan man laster ned, så har jeg hatt 2 netter som den har stått på, men da har jeg sovet dårlig.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 08:44   #47
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Som regel skrus datamaskinene av. Men det hender de står på over natten.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 09:01   #48
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, hjemme-PC-en slås alltid av. På jobben nøyer jeg meg ofte med å logge av, men restarter maskina minst 2-3 ganger i uka.

Gammel 27-11-07, 10:27   #49
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg slår den vanligvis av om natta ja, det hender jeg bare klapper igjen lokket.

Gammel 27-11-07, 10:28   #50
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Helt av og strömbryteren på padda av. (Lynvern heter det kanskje?)

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 10:47   #51
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Helt av.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 11:06   #52
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker å lukke lokket på macene (dvale) og trekke ut eventuell tilsluttet kabling.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 11:37   #53
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hos oss står de på hele døgnet. Går i dvalemodus, men ikke av. Slår dem av om vi reiser vekk da.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 11:46   #54
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Her slår vi mer eller mindre aldri av noen maskiner. Men kontoret står åpent inn til stuen så vi får fordelt varmen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 11:50   #55
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Min står alltid på.
Bærbar og dødstreg å strat eopp pga alle applikasjoner og servicer som går

De andre bærbare her skrus av

Min står i dvalemodus da

Gammel 27-11-07, 13:15   #56
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

2 laptoper som settes i dvale. 1 server som går døgnet rundt, året rundt.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 13:47   #57
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi slår av et par av de som er på soverommet, for at de ikke skal bråke og produsere varme hele natten. Men ellers står de fleste på hele døgnet, tror jeg.

Hvor mange pcer har dere? :nysgjerrig:

Gammel 27-11-07, 13:48   #58
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg slår alltid av maskinen. Jeg skrur også av det trådløse nettverket når det ikke er i bruk, bruker nesten aldri dvalemodus på elektriske aparater og skrur av lys i rom jeg ikke oppholder meg i. Vi har heller ikke på varme i rom som ikke brukes som oppholdsrom, bortsett fra Snupps rom hvor det står på litt lunk. Temmelig strømsparerpåvirket av en del år i utlandet.

På jobben restarter jeg maskinen ved arbeidsdagens slutt. Den skrus helt av på fredager.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 13:48   #59
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Laptopen står på hele døgnet, fordi vi laster mye ned om nettene.

Gammel 27-11-07, 14:45   #60
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvor mange pcer har dere? :nysgjerrig:

Vi har vel tre på soverommet (der det er kontorplass) - en desktop-PC med scanner og printer og slikt, som slås av om natten, og en webserver (som jo alltid er på), og en annen, som brukes bl.a. til backup. Så har vi en laptop hver (eller i alle fall poden og jeg; BM har en som tilhører jobben hans), og en medie-PC som er koblet på TV-en og stereoanlegget og som vi ser film og spiller musikk fra. Og så har vi en gammel laptop som er koblet på medie-PC-en for å styre den.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:57.