Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dagslys-lampe/lysterapi ?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-07, 22:29   #11
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagslys-lampe/lysterapi ?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Sitter du nærme nok da, evt. er det nok lux? Jeg vet at mange bruker lanolux (eller hva den nå het?), og i den er det ikke tilstrekkelig lux i, iallefall i følge søvnprofessoren jeg går hos. Med min lampe på 10 000 lux må man sitte 2 timer hvis den står 60 cm unna, ved 20 cm må man sitte 30 minutter. Jeg velger det siste, og 20 cm er omtrent inntil nesa. Hvis man har på briller må man sitte lenger.

Ja jeg sitter visstnok riktig i følge veiledningen. Om det er nok lux eller ikke vet jeg ikke men den var veldig dyr (ikke det at det nødvendigivs betyr at den er god kvalitet!).

Skal slike lamper hjelpe mot søvnproblemer altså?

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.