Sv: Boikott Israel
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Jeg kan ikke skjønne hvorfor det er teit å legge fram kun en side av en sak dersom det er den siden man kjenner til, eller har valgt å sympatisere med. Det er jo noe som gjøres nesten konsekvent ellers i livet, man framlegger sin side av saken. Man kan selvsagt diskutere om hvorvidt det er lurt å sette seg inn i hele saken, og all dens kompleksitet før man tar en avgjørelse på hva man synes.
Jeg føler at jeg har for liten kunnskap på området, men har en ganske klar formening om at min sympati i størst grad ligger hos palestinerne. Jeg har ikke aktivt gått inn for boikott ved å sette meg inn i hva slags produkter som innføres fra Israel, men boikotter nok litt ubevisst allikevel. Det er ikke Jaffa-appelsiner jeg først griper fatt i når jeg er i butikken nei.
Ordet teit ble brukt i mangel av et annet ord. Dumt er kanskje bedre?
Jeg syns det er stor forskjell på dette og hvordan man fremlegger private saker. Klart jeg forteller min side av en sak som omhandler meg, jeg klarer ikke være helt objektiv på noe som er meg så nær.