Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjelp! Går det an å lage denne uten sukker?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-07, 21:38   #1
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hjelp! Går det an å lage denne uten sukker?

Jeg har denne oppskriften på et kjempegodt bananbrød. Jeg har lyst til å finne en kake-erstatning til faren min, som har diabetes. Men han bør helst ikke spise så mye sukker, så jeg vil gjerne lage den uten sukker, hvis det er mulig. Noen som kan hjelpe?

Her er oppskriften (som forøvrig er veldig godt med sukker også):

Bananbrød
125 g mykt smør
175 g brunt sukker
2 store egg
3 bananer
100 g valnøttkjerner
250 g hvetemel (jeg brukte Fibra), blandet med
en halv ts salt,
halv ts natron ,
1 ts bakepulver og
1 ts kanel
Pisk smør og sukker sammen, tilsett et egg om gangen, og bland inn skrelte bananer. Grovhakk nøttekjerner og bland dem inn sammen med melblandingen. Deigen has i en smurt brødform (ca en liter) og settes inn i 175 grader varm ovn. Steketid ca en time.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 21:40   #2
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Hjelp! Går det an å lage denne uten sukker?

Kanskje du kan prøve med Splenda?

Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 22:14   #3
IOA

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Kanskje du kan prøve med Splenda?

Takk! Det hørtes jo ut som en enkel løsning. Funker Splenda for diabetikere altså?

Gammel 24-11-07, 22:17   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, Splenda funker for diabetikere. Nå får selvsagt ikke kaken den samme konsistensen med sucralose (Splenda) som med sukker, den blir mer, ja hva skal jeg si, porøs? Men den smaker så og si likt da. Jeg har laget både muffins og kaker med Splenda, de blir like gode men konsistensen blir annerledes.

Gammel 24-11-07, 22:54   #5
IOA

IOA sin avatar

Standard

Takk begge to! Da prøver jeg det. Pappa kommer på besøk til helga, så da får vi se hva han syns!

Gammel 24-11-07, 23:03   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her finner du MANGE gode sukkerfrie oppskrifter på kaker og diverse:

Kaker og snacks

Bakst

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.