|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er det uproft at legen har snusleppe under pasientsamtalen | |||
Ja, det er uproft |
![]() ![]() ![]() ![]() |
122 | 85,92% |
Hallo - snus gjør da ikke noe |
1 | 0,70% |
Tja - han kunne jo ha røyka i stedet - slutt å syt |
6 | 4,23% |
I couldn't care less |
13 | 9,15% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
![]() Sv: Påll - hvor proft er det når legen har snusleppeUproft. Om man ikke har tid til å gjøre det utenom pasientene burde man seriøst vurdere å slutte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Påll - hvor proft er det når legen har snusleppeKanskje han rett og slett trengte det, tenkte jeg.
![]() |
#43 |
Passiv
|
![]() Sv: Påll - hvor proft er det når legen har snusleppe
|
![]() |
![]() |
#44 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Påll - hvor proft er det når legen har snusleppeJeg tenker det er forskjell på å gå med konstant snusklype og ta en snus for å roe ned etter tolv timers stressende vakt. Men jeg var ikke der, og vet ikke hvor lenge han hadde vært på jobb. Men å kalle det tragisk, synes jeg er å ta vel hardt i.
![]() |
#45 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Påll - hvor proft er det når legen har snusleppeJeg liker ikke snuslepper uansett situasjon, men jeg har stor forståelse for Esme og hennes kolleger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Superaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() |
I Bergen var det en kvinnelig lege som røykte mens hus foretog gynekologisk undersøkelse
![]() |
#47 |
flisespikker
|
Enig. Jeg "trenger" kaffe - ikke på den måten at jeg ikke kan la det være dersom det er vanskelig å få det til, men på den måten at det ville være fryktelig kjipt å jobbe i tolv timer uten å få en kaffekopp eller to. Jeg synes det er overdrevent sterk språkbruk å kalle det tragisk dersom noen "trenger" snus på det nivået.
![]() |
#48 |
Mother of Dragons
|
Hvis det er så ille at man ikke kan gå uten snus et døgn så må noe gjøres? Selvfølgelig bør alle mennesker i hele verden ikke røyke eller snuse, men skal man tvangsavvenne folk mener du?
![]() |
#52 |
Tilpasser tittel
|
![]() |
#53 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Så du ufarliggjør snus i forhold til sigaretter? Sist redigert av Fruktflua : 25-11-07 kl 08:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Jeg trodde faktisk det var en bevisst omskrivning, og så det levende for meg!
![]() |
![]() |
#56 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Påll - hvor proft er det når legen har snusleppeLa oss bare si at hadde han vært en elev i videregående skole, hadde han fått anmerkning. Men jeg skjønner at legene har en hektisk arbeidsdag, for all del. Jeg hadde nok likevel reagert på det jeg også og syntes at det var uproft.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Påll - hvor proft er det når legen har snusleppeJeg synes jo det er bedre at legen tar seg tid til å snakke heller enn å ta en pause. Jeg synes det er litt teit at leger snuser, men jeg ville ikke ha reagert så veldig. Det er jo ikke som om det er en plage for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
flisespikker
|
Det er her snakk om hvilken fare eller plage man utsetter andre for, ikke seg selv. Og passiv snusing er vel bare et potensielt helseproblem dersom man kliner med noen mens de snuser (eller dersom snuseren spytter snusen sin på folk rundt seg).
![]() |
#59 |
Passiv
|
Der forsvant alle mine bilder av kjekke, romantiske leger som har et kobbel av sykepleiere etter seg |
![]() |
![]() |
|
|