|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Ville du foretrukket å bli oppfattet som snobbete eller harry? | |||
| Snobbete |
|
100 | 65,36% |
| Harry |
|
53 | 34,64% |
| Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
flisespikker
|
Sv: Snobbete eller harry
Jeg svarte ikke egentlig ut fra hva jeg (eller du
|
|
|
#122 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er også ting jeg helst ikke vil identifiseres med, fordi det er veldig langt fra det jeg foretrekker, men likevel vil jeg heller ses på som en av disse enn som en av dem som ser ned på disse.
|
|
|
#123 |
|
Passiv
|
Fullstendig enig med deg i dette, altså, å se ned på andre er virkelig en av de dårligste egenskapene som finnes! Jeg tror likevel at det finnes fordømmende og nedlatende mennesker blant de som er kaller seg harry også. |
|
|
|
#124 |
|
*_*
|
|
|
|
|
#126 |
|
Semiaktiv
Joda, det kan selvfølgelig hvem som helst være, men det er dette jeg ser på som det som kjennetegner en snobb. Er man en snobb så ser man (etter min oppfatning av begrepet) ned på de man anser som "ikke fine nok". Man ser på seg selv som bedre enn andre. Jeg vil helst ikke bli sett på som harry heller, og definitivt ikke som en harry som ser ned på andre (en snobbete harry?
|
|
|
#127 |
|
|
Sv: Snobbete eller harryVi har vel hatt en tråd en gang med spørsmål om hvordan vi definerer snobbebegrepet, og det er jo tydelig at det er like mange definisjoner på det som det er oppfatninger av ordet "tolerant". |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Passiv
|
Sv: Snobbete eller harryEnig med deg Lille*My, enig med alfaCharlie. Problemet er at vi har måttet velge mellom to ytterpunkter, og på den måten har vi vel også valgt mellom karikaturene av de to. Vanskelig å ikke finne negative definisjoner ved noen av dem. |
|
|
|
#129 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Snobbete eller harryDa ville jeg gått for harry, uten tvil.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Semiaktiv
Nettopp, og jeg ser på snobb som den mest negative definisjonen. Av to onder.
|
|
|
#132 |
|
Leser
|
Det er synd at du har opplevd det. Ekle folkene! Selv har jeg aldri opplevd noe slik, i min bransje regnes ikke de som er spesielt flike som snobbete, heller nerdete. Og nerd er jo i ferd med å bli et hedersbegrep. :nøgd: Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg aldri har opplevd å bli behandlet nedsettende fordi jeg innehar kunnskap eller peiling som snobbete.
|
|
|
#135 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
Sv: Snobbete eller harryHarry. Er man harry er man i allefall ikke klysete og overlegen,... |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Leser
|
Jeg tenker på hun i "Gymnaslærer Pedersen" når folk snobber nedover, da er man en del av proletariatet(?) Jeg hadde nok egnet meg kjempegodt i en sånn god gammeldags kommunistgjeng. I dag så jeg faktisk et bilde av Stalin som ung og bare tenkte: "Oi, for en kjekk fyr!" Det må da bety noe? (Kanskje ikke snobb eller harry. Kanskje mer riv, ruskende gal.
|
|
|
#139 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snobbete eller harrySnobbete. |
|
|
|