|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Bruker du begrepet «Syden», og vet du hvor det er? | |||
| Jeg snakker om «Syden», og har en klar forestilling om hvor det er |
|
51 | 43,22% |
| Jeg snakker om «Syden», men har en nokså uklar formening om hvor det er |
|
18 | 15,25% |
| Jeg snakker ikke om «Syden», men jeg har en klar forestilling om hvor det er |
|
26 | 22,03% |
| Jeg snakker ikke om «Syden», og har en nokså uklar formening om hvor det er |
|
11 | 9,32% |
| Jeg bruker det kun negativt |
|
12 | 10,17% |
| Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begrepet «Syden»
Mulig jeg har misforstått begrepet tolerant... |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Mother of Dragons
|
Det er jo ingen motsetning det, det å være tolerant betyr jo ikke at man ikke skal ha meninger selv, men heller det å godta at andre har andre meninger enn en selv.
|
|
|
#84 |
|
Pauset
|
Sv: Begrepet «Syden»Jeg prøver vanligvis å unngå begrepet syden, men man har liksom en felles forståelse av det når man sier det. For meg er syden middelhavslandene og chartertur. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Stadig underveis
Tror noen må definere toleranse for meg... hva er å være tolerant til forskjell fra ikke være tolerant, om man kan sette merkelapper på folk som "teit" (det å si at det er teit å si "syden" er vel ikke langt unna) fordi de feks bruker et bestemt begrep, og likevel kan betegnes som tolerant. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
|
Poenget er at det er stor forskjell på å enten si at det er teit å si syden, eller å si at de som sier syden er teite. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Stadig underveis
Jeg følger det et stykke på vei der, men denne tråden (som i mange andre på dette forumet) oser det uansett mangel på toleranse for den kulturen "folk flest" er en del av. Jeg skal ikke påstå at jeg er helt skyldfri altså.... men likevel. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Begrepet «Syden»Jeg har inntrykk av at syden er et godt etablert uttrykk man gjerne bruker helt til man har tilbragt litt tid på nettfora, hvor man får vite nøyaktig hvor teit, fjernt og harry det man alltid har sagt er. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#91 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Leser
|
Den synes jeg er litt tynn. Jeg tror nok de fleste godtar at andre har andre meninger enn dem selv. For hva skal man gjøre hvis man ikke godtar at andre har andre meninger? Kjøpe seg maskingevær? Det jeg mener er at det ikke eksisterer noen alternativer til å godta at andre har andre meninger.
|
|
|
#94 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Stadig underveis
Og jeg kunne ikke vært mer enig! |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Begrepet «Syden»Er det begrepet "syden" eller et det "det å reise på charterferiekonseptet" som blir omfattet av toleransediskusjonen her? |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Siden du tydeligvis er allergisk mot åndssnobberi og klassifiserer det å ha motvilje mot begrepet "syden" som åndssnobberi lurer på på. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Stadig underveis
Du mener altså at man ikke omtaler et sted med respekt om man omtaler det som Syden? |
|
|
|
![]() |
|
|