Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvor lang er en vanlig bok

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-07, 22:00   #21
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.890
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang er en vanlig bok

Jeg leste 52 bøker i fjor. Gjennomsnittslengden var 286 sider. :hjelpsom Excel-frik:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 22:26   #22
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.525
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang er en vanlig bok

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Tenkte litt mer på reel fakta her, er som sagt en grunn til jeg spør. Jeg er ingen forfatter, kommer aldri til å bli det, men jeg drømmer om å skrive en fordet. Har faktisk startet.

Hvis du ønsker å skrive en bok tror jeg det beste er å bare skrive. Du må gi ut en bok via et forlag og de har folk som leser gjennom manus og bearbeider dem. Er du kjent nok og/eller historien din bra nok er jeg overbevist om at de skriver den for deg også. Tenk bare på alle som har gitt ut selvbiografier - tror du alle sammen har en åndfull penn? De sitter mest sannsynlig og forteller historien til han/hun som faktisk skriver boken.

Jeg har blant annet lest en selvbiografi fra ei dame som har MS. "Takk, det går bra, men MS spøkelse herjer i meg." som er et godt eksempel på en bokutgivelse som går mer på innhold enn på litterære kvaliteter. Jeg syntes at boka var interessant, men det er ikke "stor litteratur". Det er historien som er sterk, ikke skrivestilen.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 15:39   #23
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang er en vanlig bok

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hva handler boken om?

Boken handler om meg og hvordan jeg ble behandlet som liten. At systemet ikke "plukket" meg opp når jeg trengte det.

Dette er en gammel tråd, men jeg har hatt en lang sommerferie. Har tatt opp skrivingen igjen.

Var litt om meg i et ukeblad for noen mnd. siden om dette temaet. Ringte faktisk et forlag i dag for å rådføre meg litt. Nå skal jeg bare finne en person som kan hjelpe meg å gå igjennom teksten før jeg skriver helt ferdig.

Kjenner jeg har litt angst i magen nå, det har liksom blitt litt mer realistisk etter jeg ringte forlaget. :nervøs:

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 15:41   #24
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.890
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang er en vanlig bok

Så spennende, Misteri! Lykke til med kontakten med forlaget og den videre skrivingen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 15:50   #25
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.902
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang er en vanlig bok

Lykke til Misteri!

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 13:58   #26
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.657
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang er en vanlig bok

Lykke til Misteri.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 14:17   #27
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.474
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang er en vanlig bok

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg leste 52 bøker i fjor. Gjennomsnittslengden var 286 sider. :hjelpsom Excel-frik:

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no