Sv: Shopping i Riga?
Å nei, nå rett før jeg skal poste ser jeg at du ikke skal til Riga likevel. Ja, ja, jeg poster likevel tilfelle noen andre har tenkt seg dit.
Jeg signerer de som har sagt at shoppingmulighetene ikke er særlig bra i Riga på klær, sko etc. Da hadde jeg heller dratt til Praha for eksempel.
Men Riga har mye annet å by på enn linduker da! Som de fleste østeuropeiske byer har Riga stort utvalg av kjempefine treleker. Klosser, tretog, uroer, dukker etc.
Ellers var det mest spesielle med shopping i Riga de enorme markedshallene. Du har sikkert lest om dem i den linken Tinetoff kom med. Det var utrolig gøy å gå og kikke der. Fiskehallen var ENORM, og det var så mange morsomme fiskesorter jeg aldri har sett før, matvarer og tilberedelsesmetoder jeg aldri har hørt om, rett og slett riktig så eksotisk.
På den mer kuriøse siden var de gamle damene som stod utenfor disse markedshallene og flere andre steder i byen, og solge slitte plastposer med fine vestlige merker på, Prada for eksempel. Jeg lurer på hva disse ble brukt til, om folk i Riga brukte dem i steden for vesker?
|