Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Liker du oliven?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Liker du oliven?
Ja, både svarte og grønne 119 52,65%
Liker svarte, men ikke grønne 15 6,64%
Liker grønne, men ikke svarte 10 4,42%
Nei! 82 36,28%
Deltakere: 226. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-07, 19:11   #101
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du oliven?

Jeg liker best grønne. kan spise grønne som snop, men ikke svarte. svarte kan gå hvis de er oppskjært i mat eller på pizza osv..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 23:12   #102
Carrie
-

Carrie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Ja, jeg liker.

Jentungen på 3,5 år også. Hun får noen i matboksen sin

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 00:07   #103
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte et glass med nydelige greske oliven, lagt ned i olivenolje med oregano. De var nydelige.
Kasta de andre glassene jeg hadde i kjøleskapet. Kjøper ofte oliven, men finner ikke alltid de gode.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 11:15   #104
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Jeg kjøpte et glass med nydelige greske oliven, lagt ned i olivenolje med oregano. De var nydelige.
Kasta de andre glassene jeg hadde i kjøleskapet. Kjøper ofte oliven, men finner ikke alltid de gode.

Grønne?

Hva heter de og hvor kjøpte du de?

Jeg er stadig på jakt etter de perfekte olivenene. Dessverre ikke lette å oppdrive i min by.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 11:49   #105
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mmmm... Oliven er digg! Har akkurat spist salat med masse sorte oliven i. Liker de grønne og ja!

Gammel 13-11-07, 12:44   #106
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker best de gronne. Men oliven skal spises kalde, ikke varme i mat.

Gammel 13-11-07, 13:01   #107
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Nei syns det rett og slett er grusomt om de er svarte eller grønne.

Gammel 13-11-07, 13:07   #108
Frost

Frost sin avatar

Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Grønne?

Hva heter de og hvor kjøpte du de?

Jeg er stadig på jakt etter de perfekte olivenene. Dessverre ikke lette å oppdrive i min by.

De heter Regina, er grønne, og er kjøpt i en utenlandsk butikk.

De er skikkelige mumseolivener.

Gammel 14-11-07, 00:51   #109
Raggsokk
:egendefinert:

Raggsokk sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: On the otherside
Raggsokk har et hav av muligheter foran seg
Standard

Elsker oliven! Kan godt bruke det til snacks.
Favorittene er de svarte.

Gammel 14-11-07, 09:02   #110
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

JA!

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 08:16   #111
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes ikke oliven er godt, men så kan det hende jeg ikke har smakt riktig gode oliven...

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 08:31   #112
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Ingen alternativer som passet for meg; Har aldri smakt.

Gammel 16-11-07, 09:07   #113
Frost

Frost sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Jeg synes ikke oliven er godt, men så kan det hende jeg ikke har smakt riktig gode oliven...

Det er mye mulig.
Det finnes oliven jeg ikke spiser.

Gammel 16-11-07, 10:37   #114
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

JAAAAAAAAA!!! Elsker oliven! Fikk en boks fra svigerfar forrige dagen, han jobber med Ridderheims delikatesser. Så jeg sitter og momser grønne olivner med stein, i hvitløskmarinade, jammi!

Gammel 16-11-07, 10:44   #115
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg har aldri likt de svarte, men jeg elsker de grønne. Når jeg var liten så tok jeg heller en skål med oliven enn en skål med snop. Begge jentene har arvet mors begeistring for oliven så her spises det oliven ganske ofte.

Gammel 16-11-07, 14:00   #116
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Ingen alternativer som passet for meg; Har aldri smakt.

Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 17:19   #117
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oliven er ikke godt.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 18:44   #118
Maya80

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Nei liker ikke oliven ikke barna heller

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 18:45   #119
scilla

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Oliven er farlige greier. Dersom jeg benker meg i sofaen med noen oliven (med sten, vel å merke) så kjenner jeg at jeg må ha rødvin til. Jeg tusler ned i kjelleren og henter meg en flaske, drikker et glass sammen med en håndfull flere oliven, og kjenner at litt sterk ost hadde vært godt sammen med oliven og rødvin. Så da er det ut på kjøkkenet, lete frem en god blåmuggost, og på vei tilbake til sofaen rasker jeg med meg noen kjeks til osten. Så da drikker jeg nok et glass rødvin til enda flere oliven og en rekke kjeks med ost. Jeg kjenner etterhvert at det har blitt mye salt, og trenger å nøytralisere magen litt. Da er det ingenting som fungerer bedre enn en stor plate melkesjokolade, som nytes sammen med et tredje glass rødvin. Da har jeg fått i overkant mye søtt, og trenger å nøytralisere igjen. Så da er det å på ny innta en håndfull oliven - og slik går kvelden. Én liten oliven innebærer altså et inntak av 2000 kalorier i løpet av få timer - og jeg erkjenner at oliven er farlig og bør ikke spises.

Er du og jeg samme person?

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 18:46   #120
scilla

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Å, man er da høflig. Alt passer til rødvin.

Ikke risgrøt

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:05.