Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Du må ikke finne på å amme"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-07, 19:07   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Og det er ikke du?

Jeg synes ikke det, men du må gjerne mene det. :storsinnet:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 19:13   #2
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes ikke det, men du må gjerne mene det. :storsinnet:

Tusen takk.

Gammel 15-11-07, 19:29   #3
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva som var spøken da, jeg skjønner det ikke. Jeg er villig til å prøve å se det, om noen bare kan ta seg bryet med å forklare.

Gammel 15-11-07, 19:56   #4
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Men hva som var spøken da, jeg skjønner det ikke. Jeg er villig til å prøve å se det, om noen bare kan ta seg bryet med å forklare.

Jeg går ut fra at det var kommentaren til Elin du mente her.
Jeg leste den som en "satt-på-spissen" -kommentar, som en ironisering over at noen, gjerne folk utenfra, kan finne på å se på deltakere på et forum som FP som "hysteriske, halvgamle mødre med hengepupper", eller hvordan det nå var.

Sist redigert av Enhjørning : 15-11-07 kl 20:03.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 20:00   #5
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Så enig! Men det er vel ikke å vente annet på et forum stappfullt av dramaqueens med hengepupper.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Tenker du slikt om damene her inne? Eller har jeg gått glipp av noe tidligere i denne tråden, og at jeg nå tar innlegget ditt ut av konteksten det hørte hjemme i?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg går ut fra at det var kommentaren til Elin du mente her.
Jeg leste den som en "satt-på-spissen" -kommentar, som et ironisering over at noen, gjerne folk utenfra, kan finne på å se på deltakere på et forum som FP som "hysteriske, halvgamle mødre med hengepupper", eller hvordan det nå var.

Ja, noe sånt som Enhjørning sier. Når Elin poster dette bildet, så regner hun seg jo selv blant hengepuppedamene. Jeg ble ikke støtt, og oppfatter ikke Elin som tverr, selvom jeg er uenig med henne til tider. Det er jeg jo med de fleste.

Gammel 15-11-07, 22:27   #6
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke bare å amme i vei, også operere puppene sine etterpå?

(kommer seint inn i diskusjonen og vil gjerne bidra)

Gammel 16-11-07, 00:27   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Ja, noe sånt som Enhjørning sier. Når Elin poster dette bildet, så regner hun seg jo selv blant hengepuppedamene. Jeg ble ikke støtt, og oppfatter ikke Elin som tverr, selvom jeg er uenig med henne til tider. Det er jeg jo med de fleste.

Jeg synes dette er en veldig snill og hyggelig tolkning av deg nolo.

Først tar hun avstand fra at dette er et problem, og så sier hun at det er ikke annet å vente enn at man hyler opp på et forum fult av dramaqueens med hengepupper. I mine øyne har hun da satt seg selv utenfor den kategorien, og stempler alle som mener noe annet enn henne som ja; dramaqueens med hengepupper.
Jeg ble ikke støtt jeg heller, og det er jo hele poenget. Jeg tror ikke noen ble støtt, bare overrasket over måten hun prøvde å snu diskusjonen på, ved å si at alle andre var misunnelige liksom. For ikke å snakke om fortsettelsen; dette er da ikke noe å bry seg med, det finnes verre ting i verden (Mullah Krekar feks.). Jeg liker ikke når folk gjør slikt. Det finnes finere måter å få frem meningene sine på enn å stemple andre, og å si at det de engasjerer seg ikke er verdt å engasjere seg i fordi det finnes verre ting i verden. Det finnes alltid verre ting i verden. Men jeg forbeholder meg retten til å kunne mene noe om mange ting, og akkurat det som engasjerer meg i øyeblikket.

Gammel 16-11-07, 00:54   #8
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes dette er en veldig snill og hyggelig tolkning av deg nolo.

Først tar hun avstand fra at dette er et problem, og så sier hun at det er ikke annet å vente enn at man hyler opp på et forum fult av dramaqueens med hengepupper. I mine øyne har hun da satt seg selv utenfor den kategorien, og stempler alle som mener noe annet enn henne som ja; dramaqueens med hengepupper.
Jeg ble ikke støtt jeg heller, og det er jo hele poenget. Jeg tror ikke noen ble støtt, bare overrasket over måten hun prøvde å snu diskusjonen på, ved å si at alle andre var misunnelige liksom. For ikke å snakke om fortsettelsen; dette er da ikke noe å bry seg med, det finnes verre ting i verden (Mullah Krekar feks.). Jeg liker ikke når folk gjør slikt. Det finnes finere måter å få frem meningene sine på enn å stemple andre, og å si at det de engasjerer seg ikke er verdt å engasjere seg i fordi det finnes verre ting i verden. Det finnes alltid verre ting i verden. Men jeg forbeholder meg retten til å kunne mene noe om mange ting, og akkurat det som engasjerer meg i øyeblikket.

Jeg tar ikke avstand, jeg mener bare at jeg ikke tror dette utsagnet til Jan Thomas er et problem, eller kommer til å bli et problem.
I og med at jeg selv poster ganske mange innlegg på dette forumet, så vil jeg tro at jeg regner meg selv som en av alle de "dramaqueens med hengepupper" her - jeg kan se det humoristiske i bildet, men det kan tydeligvis ikke alle. Jeg sitter ikke og peker på alle de andre som ikke er som meg, men jeg peker på oss som gruppe.
Jeg synes fortsatt man lager storm i et vannglass ut av denne glippen til JT, og jeg synes fortsatt enkelte overreagerer og overdramatiserer. Det har jo ikke vært et pip om denne saken siden dagen derpå, så det kan ikke ha vært såååå forferdelig, men jøss da, fint at folk gidder engasjere seg i stort og smått.

Jeg forbeholder meg også rette å mene noe om denne debatten, Desembermamma. Jeg takker og tar i mot og får høre at jeg er negativ og kritisk, og gud vet ikke hva, men jeg mener fortsatt det jeg mener. Hvorfor skal det å mene noe annet enn flertallet være så inderlig feil hver eneste gang her inne?

Gammel 16-11-07, 09:03   #9
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Jeg tar ikke avstand, jeg mener bare at jeg ikke tror dette utsagnet til Jan Thomas er et problem, eller kommer til å bli et problem.
I og med at jeg selv poster ganske mange innlegg på dette forumet, så vil jeg tro at jeg regner meg selv som en av alle de "dramaqueens med hengepupper" her - jeg kan se det humoristiske i bildet, men det kan tydeligvis ikke alle. Jeg sitter ikke og peker på alle de andre som ikke er som meg, men jeg peker på oss som gruppe.
Jeg synes fortsatt man lager storm i et vannglass ut av denne glippen til JT, og jeg synes fortsatt enkelte overreagerer og overdramatiserer. Det har jo ikke vært et pip om denne saken siden dagen derpå, så det kan ikke ha vært såååå forferdelig, men jøss da, fint at folk gidder engasjere seg i stort og smått.

Ok, da missforsto jeg deg. Men jeg er fortsatt uenig i at det er det det dreier seg om.

Sitat:

Jeg forbeholder meg også rette å mene noe om denne debatten, Desembermamma.

Det er det jo ingen som skal nekte deg, men du må jo tåle å høre andres synspunkt på din mening.

Sitat:

Jeg takker og tar i mot og får høre at jeg er negativ og kritisk, og gud vet ikke hva, men jeg mener fortsatt det jeg mener. Hvorfor skal det å mene noe annet enn flertallet være så inderlig feil hver eneste gang her inne?

Hva mener du med at det skal være så inderlig feil? Mener du at flertallet skal la være å diskutere med deg fordi du føler at du da har en feil mening? Eller missforstår jeg igjen?

Line*: Prolemet var at han tok feil, og prøvde å sette utseende foran andre viktigere verdier. Eller i omvendt rekkefølge, så om noen faktisk tok til seg det han sa, så husker de nok mer budskapet enn akkurat det han sa. Amming ødelegger brystene. Jeg vet om en som trodde akkurat dette, og da også lot være å amme av den grunn, så for meg er dette ganske personlig. Nå kan man jo diskutere hvorfor kvinner ender opp med å ta slike forstyrrede valg, og mye ligger i den bransjen som JT står for, og da blir jeg rett og slett arg, og vrang. Det er ikke det at jeg tror at mesteparten av dem som så på det tror på det han sa. Men som Hattifnatten sier lengre oppe, så når noenganger selve budskapet inn og lagrer seg uten at det er noe rasjonelt og fornuftig over det. Og en eller annen nevnte også lengre oppe noe om blader og forsider der; ja, de er med på å nå inn til det ubevisste og lagre informasjon der. Sånn er det bare. Vi mottar signaler av ulik art hver dag, fra blader, fra venninner, fra tv, fra internett, på skolen, bøker, mødre, fedre, søsken, plakater,reklamer, ja, hele samfunnet sender ut budskap om hvordan vi bør være. Og jeg synes at skjønnhetsindustrien har et ansvar for å ikke dra det enda lengre. Noe jeg synes JT gjorde. Det er prinsippet. Enn om dette fører til bare en til som ikke vil amme fordi det ødelegger brystene? Jeg synes det er ille nok. Kall det gjerne en liten ting, men det får ikke meg til å mene noe annet eller føle meg dum av den grunn altså.

Sist redigert av DM : 16-11-07 kl 09:10. Årsak: byttet ut et ord som ble feil
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 09:41   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I og med at jeg selv poster ganske mange innlegg på dette forumet, så vil jeg tro at jeg regner meg selv som en av alle de "dramaqueens med hengepupper" her - jeg kan se det humoristiske i bildet, men det kan tydeligvis ikke alle.

Det tror jeg ingenting på, Elin. Jeg hadde kanskje trodd på deg hvis du selv var kritisk til JTs utsagn, men du har vært på "den andre siden" gjennom hele diskusjonen, så selvfølgelig tror folk at du mener *oss andre* (altså vi som reagerer på utsagnet) når du snakker om å "hyle ut...".

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.