Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?
Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.
Jeg vil tro at de fleste foreldre vil foretrekke å ha barna sine i en barnehage med et godt faglig innhold hvor de voksne evner å se barnas behov på en generell basis, men som kanskje bommer på påkledningen fra tid til annen enn en barnehage hvor barna til enhver tid er korrekt kledd, men hvor det meste andre er lavmåls? Som forelder vil i hvert fall jeg foretrekke det førstnevnte.
Det tror jeg nok de fleste vil. Men jeg synes fremdeles det er en vrang og litt lite konstruktiv tolkning du kommer med. Jeg kjenner riktignok godt til irritasjonen over at folk ikke er klar over og bevisst på hva jobben man gjør egentlig innebærer (det tror jeg man opplever i alle bransjer, det at sjefen, eller de andre avdelingene, eller for ikke å snakke om klientene/kundene/pasientene/foreldrene, ikke har forståelse for dette), men man kommer sjelden så veldig langt med å si "å jasså, så du synes ikke alle de andre tingene vi gjør er viktige, nei da kan vi vel bare slutte å gjøre dem da", hvis noen i ren uvitenhet foreslår at man kanskje skal gjøre mer av ett eller annet som de er opptatt av, men som man selv kanskje opplever som perifert i forhold til jobben sin.
Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.
Dersom det er et oppriktig ønske om å få vite litt om hva førskolelærerutdanningen innholder kan jeg godt skrive litt om det, men jeg gidder ikke bruke tid på det om det egentlig oppfattes som uinteressant.
Jeg mente vel egentlig bare at dersom grunnen til at forslaget ble oppfattet som håpløst var at dette allerede er dekket i utdanningen, så kunne jo noen si nettopp det, i stedet for bare å himle og dåne og føle seg nedvurdert. (Hva som ellers dekkes av utdanningen, er også interessant, men ikke så relevant akkurat her, så det får vi heller ta i en annen tråd ved anledning. )