Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnehageansatte og kurs i påkledning?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-07, 16:11   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?

Opprinnelig lagt inn av KlaraKu, her.

Logikken er vel den at du nedurderer arbeidet de i barnehagen gjør nettopp fordi det du sier er at de er udugelige når det gjelder sunn fornuft og påkledning, og derfor trenger utdannelse på området.

Hvis noen ikke gjør jobben sin på den måten jeg synes de burde, og jeg antar at dette skyldes manglende informasjon (i stedet for f.eks. manglende interesse for å gjøre en god jobb), så er det ganske nærliggende for meg å foreslå at de kanskje trenger mer informasjon, enten det er gjennom et kurs eller et tillegg i utdannelsen. Det er da ikke noe angrep på de mange som ikke gjør en dårlig jobb. (Kanskje de ansatte i binas barnehage faktisk er udugelige - det finnes udugelige folk innen alle yrker - hvorfor skulle du bli sint over at dette påpekes, så lenge du selv faktisk ikke jobber der?)

Opprinnelig lagt inn av KlaraKu, her.

Hvis noen sier til deg at du trenger utdannelse innen barneoppdragelse fordi du gir barnet ditt brus enda du vet at sukker er skadelig!
Er ikke det en nedvurdering av deg som mor?

Hvis noen sier det til meg, er det vel et uttrykk for at de mener jeg ikke gjør en god nok jobb som mor, jo. Men hvis de sier "foreldre burde få mer informasjon om ernæring, for det er så mange av dem som ikke kan nok om det", så ville ikke jeg oppleve det som en nedvurdering av meg, men som et uttrykk for at mange foreldre burde vite mer om dette emnet.

Nå er det ingen obligatorisk utdannelse for å bli foreldre, men om det hadde vært det, synes jeg absolutt ernæring burde være en del av pensum. Jeg synes ikke det var et veldig godt eksempel - et bedre eksempel ville f.eks. være om jeg sier "vet du, det er så mange journalister som skriver dårlig norsk - kanskje de burde ha mer grammatikk på Journalisthøgskolen?". Og så kan du enten si "jammen, de har allerede grammatikk på Journalisthøgskolen, så det er ikke der problemet ligger" eller man kan si "ja, det var en god idé", eller man kan si "hvem bryr seg om grammatikk, det er da mye annet som er viktigere" (eller man kan si "hva, kaller du meg en dårlig journalist, er du så mye flinkere selv, kanskje?" ).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.