Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Du må ikke finne på å amme"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-07, 11:08   #221
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Det samme har jeg tenkt mange ganger. Hun har utstråling på bilder, men ikke ellers.

Hva, ikke engang i den sjarmerende hårfargereklamen? Koselig at hun har såå godt forhold til mora si da.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 11:36   #222
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snakker vi om Vendela nå?

Etter en og en halv dag uten nett må jeg si at jeg fortsatt er satt ut over den "morsomme" kommentaren til Jan Thomas. Jeg har insideinformation på "unge mødre", jeg ER en av de! Selv om man skal være godt over gjennomsnittet hjernedød for å ikke få med seg sannheten om amming som aktiv bruker på et foreldrefora, så er det faktisk ikke alle som er på disse foraene. Tro det eller ei.

Dessverre har en uttalelse fra en fjott som Jan Thomas mye tyngde i de unge, ikke helt kunnskapsrike pikehjernene.

...og at Trygve Rønningen ikke engang i ettertid klarte å fatte at dette var så langt unna et "ekspertråd" som overhodet mulig, er jo.... flaut.

Jan Thomas er nok en kickass stylist. Det hjelper ikke.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 11:49   #223
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Og hvis noen ennå ikke har sett innslaget:

http://www.nettavisen.no/innenriks/article1439969.ece

Gammel 14-11-07, 12:00   #224
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Dette får visst gullkornene til å trille ut fra både den ene og den andre. Lene Alexandra har selvfølgelig sitt å si om pupper og amming, og Linni Meister kommer med kloke ord om at pupper er skapt for å ammes.
http://www.nettavisen.no/innenriks/article1441000.ece

Hvilken boble lever Lene i da tro?

Sitat:

- Jeg og Jan Thomas lever i hver vår boble.
Og i hans boble er det skjønnhet som teller, for skjønnhet er noe han virkelig kan.
For ham er det kanskje viktigere med fine pupper enn å amme, sier Lene «My Boobs» Alexandra.

Gammel 14-11-07, 12:04   #225
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lene lever i glamourboblen så klart, og Märtha lever i prinsesseboblen. Nå har hun slått fast at Jan Thomas lever i skjønnhetsboblen.

Bobler er fiffige ting.

Gammel 14-11-07, 12:05   #226
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Linni Meister

- Jeg ble faktisk mektig imponert. At ingen har tenkt det før. Dette har faktisk folk krav på å vite... Stå på, Jan Thomas!

Gammel 14-11-07, 12:05   #227
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Lene lever i glamourboblen så klart, og Märtha lever i prinsesseboblen. Nå har hun slått fast at Jan Thomas lever i skjønnhetsboblen.

Bobler er fiffige ting.

Tror jeg skal skaffe meg en boble.

Gammel 14-11-07, 12:12   #228
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Slik jeg tolker dette:

Vendela Kirsebom, som er programleder for Top Model - er vel sånn ca akkurat like naturlig vakker som Jan Thomas og det er mulig de har en hel hjerne sånn på deling...

Jeg tror ikke jeg ville tatt ammeråd fra denne dama noe mer seriøst enn hva jeg tar Jan Thomas sine råd.

Inagh tolker ganske så riktig! I tillegg når man snakker om skarpe kniver i skuffen, så kan vel ikke Vendela beskyldes for å være skarpeste kniven i skuffen heller. I så måte er det jo utrolig at dette tragiske programmet har seere i det hele tatt. Underholdningsverdien må definitivt være tilstede.

Gammel 14-11-07, 12:15   #229
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Ser man det, nå fikk vi løftet opp diskusjonen på et nytt nivå.

Jeg syntes tegningen godt illustreret dramaqueen med HENGEPUPPER jeg. Så utrolig selvhøytidelige trenger vi vel ikke å være? Noen tok seg nær av denne tegningen, det beklager jeg - og takker for rød prikk!

Gammel 14-11-07, 12:29   #230
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

så har vel Kirsebom rimelig mye lenger erfaring som internasjonal supermodell, og har muligens et annet forhold til krav og forventninger til deltakernes motivasjon og innsats.
Sørland har basicly vunnet en missekonkurranse og slått seg opp her hjemme, og har nok et annet forhold til det. Det er jo to forskjellige personer, og det er ikke så rart at de setter forskjellig preg på programlederrollen.

basically....

Gammel 14-11-07, 12:30   #231
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Det samme har jeg tenkt mange ganger. Hun har utstråling på bilder, men ikke ellers.

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Hva, ikke engang i den sjarmerende hårfargereklamen? Koselig at hun har såå godt forhold til mora si da.

My point exactly. Derav bildet.

Gammel 14-11-07, 13:25   #232
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

...men i akkurat DENNE situasjonen er det ikke Vendela som har bæsja på leggen, bortsett fra at hun selvfølgelig skulle har kommentert og dementert makkeren hennes "ekspertpåstander".

Gammel 14-11-07, 13:39   #233
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

...men i akkurat DENNE situasjonen er det ikke Vendela som har bæsja på leggen, bortsett fra at hun selvfølgelig skulle har kommentert og dementert makkeren hennes "ekspertpåstander".

Det er hun ikke skarp nok til å forstå selv.

Han gjorde selv et tappert forsøk ser jeg:

Her på Side 2

Gammel 14-11-07, 13:50   #234
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det er vel mulig at Vendela, som selv er ammeforkjemper, har fått munnkurv av tv3, noe med å stå samlet eller noe? Ikke usannsynlig.

Tappert forsøk, er vel ikke helt det jeg ville kalt det. Mer "gripe etter halmstrå."

Hvis det var en spøk, og ikke et ekspertråd, hvorfor ble det ikke da redigert bort?

Gammel 14-11-07, 17:22   #235
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

basically....

Uffda...engelsken min er forferdelig rusten. Kan ikke akkurat kalle meg språkmektig.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 17:27   #236
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Så enig! Men det er vel ikke å vente annet på et forum stappfullt av dramaqueens med hengepupper.

Tenker du slikt om damene her inne? Eller har jeg gått glipp av noe tidligere i denne tråden, og at jeg nå tar innlegget ditt ut av konteksten det hørte hjemme i?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 18:07   #237
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Tenker du slikt om damene her inne? Eller har jeg gått glipp av noe tidligere i denne tråden, og at jeg nå tar innlegget ditt ut av konteksten det hørte hjemme i?

Jeg tror rett og slett det var ment humoristisk, hverken mer eller mindre.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 18:32   #238
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg leste den kommentaren som ironisk og humoristisk, jeg, Monsoon.

Gammel 14-11-07, 18:57   #239
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg tror rett og slett det var ment humoristisk, hverken mer eller mindre.

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg leste den kommentaren som ironisk og humoristisk, jeg, Monsoon.

Da var det bare jeg som var dramaqueen da.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 19:09   #240
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da var det bare jeg som var dramaqueen da.

Jeg hadde vært tilbøyelig til å tro at hun spøkte, hadde det ikke vært for at jeg av erfaring vet at Elin er en veldig negativ og bitter forumbruker.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.