|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Passiv
|
![]() Sv: "Du må ikke finne på å amme"Når det kommer til kropp og utseende, så har det jo vist seg at å være rasjonell blir valgt bort. |
![]() |
![]() |
#142 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Du må ikke finne på å amme"
Ja jeg hørte det, etterfulgt av: "Det bare var å gi flaske. Man skulle ikke ødelagge det gud hadde gitt én", eller noe sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() |
#144 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Man må vel egentlig være bortimot jærnedød hvis man tar dette rådet til Jan Thomas seriøst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
frakoblet
|
![]() |
#147 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: "Du må ikke finne på å amme"Dagbladet har dette på forsiden i dag, burde kanskje ikke være overassket men nytt lavmål for avisen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Slumrende Ullteppe
|
He he - ja akkurat det sier vel like mye om Dagbladet som om Jan Thomas...
![]() |
#149 |
Ringskrømt
|
Å? Jeg synes det er bra at media tar tak i det, jeg, ikke bare for å avkrefte teoriene til JT, men for å understreke at det ikke er greit å fylle unge jenter med sånne holdninger. Jeg forventet absolutt en rekasjon, og er for min del glad for at den kom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Vel hvis Dagbladet har vurdert det dithen at hva en idiot på TV3 sier i et fjortissprogram er det viktigste å sette lys på i Norge i dag så ja ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Ringskrømt
|
Det eksisterer mange myter om dette med amming og ødelagte pupper, og jeg er sterkt uenig i at man må være jærnedød for å falle for / tro på noe sånt. Jeg har hørt den teorien lenge før JTs uttalelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Slumrende Ullteppe
|
Om jeg ikke akkurat syns det er førstesidestoff, så er jeg enig med deg i dette.
![]() |
#154 |
Glamorøs
|
![]() Sv: "Du må ikke finne på å amme"Ett stykk jærnedød melder seg. Jeg har inntil nylig trodd at amming ga slappere pupper. Jeg var dog 30 år når jeg fikk barn, og syns amming var viktigere enn å beholde struttepupper.
![]() |
#155 |
Helt konge
|
Jeg er faktisk så jærnedød at jeg ikke bare tror på amming kan "ødelegge" puppene, men at jeg i tilegg har opplevd det. Mine pupper ble betraktelig lengre, og ikke minst slappere for hvert barn jeg har ammet. :ruller dem opp: |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Ringskrømt
|
Det er graviditeten som forårsaker de største forandringene, visstnok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Erfaren nok
|
Som Skremmern sa, det jeg hørte ift forskning på dette er at det er graviditeten som ødelegger, ikke selve ammingen.
![]() |
#159 |
Epikur
|
![]() Sv: "Du må ikke finne på å amme"Jeg har dessverre ikke fått lange pupper av å amme. Men hadde jeg hatt det, skulle jeg selvsagt knyttet dem stramt rundt halsen på Jan Thomas.
![]() |
#160 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Du må ikke finne på å amme"Første gang jeg ser på Top model (ikke noe anne å se på her på ullevål sykehus) så buser han ut med et slik utsagn.
![]() |
|
|