Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Du må ikke finne på å amme"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-07, 09:50   #141
Left
Passiv

Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Når det kommer til kropp og utseende, så har det jo vist seg at å være rasjonell blir valgt bort.

Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:52   #142
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

I dagens episode av "Top Model" presterer hele Norges spradebasse, Jan Thomas, å komme med følgende utsagn til en 17 år gammel deltaker.

"Du må ikke finne på å amme!"

Dette var i sammenheng med at han berømmet nevnte tenårings "fantastiske former", og ga henne dette fantastiske rådet sånn at hun senere ikke skal måtte belemres med hengepupper.

Hva faen? Hva har Vendela å si til dette? Hva har tv3 å si til dette?

Akkurat nå har jeg mord i blikket.

Ja jeg hørte det, etterfulgt av: "Det bare var å gi flaske. Man skulle ikke ødelagge det gud hadde gitt én", eller noe sånt.

Jeg ble helt perpeleks jeg. Selv mannen reagerte der han satt i sofaen. "Sa han det jeg trodde han sa?" liksom

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:57   #143
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Men det dere ikke visste, var at dette i flg programdirektør Trygve Rønningen var et ekspertråd man ikke bør redigere vekk: http://www.kampanje.com/medier/article172880.ece

Gammel 13-11-07, 10:01   #144
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tror ikke unge mødre er jærnedøde, jeg tror de representerer den gruppen mest sannsynlig for å falle for sånt vås.

Man må vel egentlig være bortimot jærnedød hvis man tar dette rådet til Jan Thomas seriøst.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 10:10   #145
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jan Thomas og Gro Nylander på neste Holmgang. "Ekspertene strides"

Fantastisk Fnatten

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 10:21   #146
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Total avsporing, men no fekk eg George (Seinfeld) sin telefonsvarar på hjerna:

Belive it or not George isn´t at home
please leave a message after the beep

I must be out or I´d pick up the phone
where could I bee?

Believe it or not: I´m not home!

Gammel 13-11-07, 10:21   #147
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Dagbladet har dette på forsiden i dag, burde kanskje ikke være overassket men nytt lavmål for avisen.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 10:22   #148
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Dagbladet har dette på forsiden i dag, burde kanskje ikke være overassket men nytt lavmål for avisen.

He he - ja akkurat det sier vel like mye om Dagbladet som om Jan Thomas...
Begge ligger vel omtrent på samme intelligensnivå.

Gammel 13-11-07, 10:25   #149
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å? Jeg synes det er bra at media tar tak i det, jeg, ikke bare for å avkrefte teoriene til JT, men for å understreke at det ikke er greit å fylle unge jenter med sånne holdninger. Jeg forventet absolutt en rekasjon, og er for min del glad for at den kom.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 10:30   #150
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Å? Jeg synes det er bra at media tar tak i det, jeg, ikke bare for å avkrefte teoriene til JT, men for å understreke at det ikke er greit å fylle unge jenter med sånne holdninger. Jeg forventet absolutt en rekasjon, og er for min del glad for at den kom.

Vel hvis Dagbladet har vurdert det dithen at hva en idiot på TV3 sier i et fjortissprogram er det viktigste å sette lys på i Norge i dag så ja ja

Jeg fatter ikke at noen overhode klarer å ta dette alvorlig, jeg tror ikke jenter på 17 år er så dumme i hode sitt som mange her ser ut til å tro. De fleste jeg kjenner LER av denne typen, også fjortisser

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 10:34   #151
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel hvis Dagbladet har vurdert det dithen at hva en idiot på TV3 sier i et fjortissprogram er det viktigste å sette lys på i Norge i dag så ja ja

Det eksisterer mange myter om dette med amming og ødelagte pupper, og jeg er sterkt uenig i at man må være jærnedød for å falle for / tro på noe sånt. Jeg har hørt den teorien lenge før JTs uttalelse.

Gammel 13-11-07, 10:34   #152
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Om jeg ikke akkurat syns det er førstesidestoff, så er jeg enig med deg i dette.

Det er mye mulig de aller fleste jenter i den alderen har så mye mellom ørene at de avslører dette for det pisspreiket det er. Likevel - hva Jan Thomas presterer å si avslører en horribel holdning til kropp og hva som er naturlig. Han avslører også en fullstendig mangel på kunnskap om hva han prater om...

Og dette er litt skummelt - ikke overfor de 99% av jentene som har noe mellom ørene - men en liten andel jenter der ute sitter med en modelldrøm i magen. Jeg vil tro at Jan Thomas er en fyr man ser opp til i denne sammenheng. Uten at jeg kjenner fyren, så må han jo ha peiling på klær, mote, sminke og alt som hører med. Ergo vil jeg tro at når han åpner kjeften, lytter modellspirene...

Så når Jan Thomas slenger med botoxleppene sine og sier man ikke må finne på å amme, for da får man hengepupper - (ja for man må ikke ødelegge hva Gud har gitt en) - da bør det tas opp og reageres mot.

Gammel 13-11-07, 10:38   #153
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Disse mytene har jeg sett dukke opp på SM/NM i alle fall.

Ja, jeg ser og hører dem overalt.

Gammel 13-11-07, 10:40   #154
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ett stykk jærnedød melder seg. Jeg har inntil nylig trodd at amming ga slappere pupper. Jeg var dog 30 år når jeg fikk barn, og syns amming var viktigere enn å beholde struttepupper.

Jeg syns det er bra at det kom en kraftig reaksjon på dette.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 10:45   #155
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det eksisterer mange myter om dette med amming og ødelagte pupper, og jeg er sterkt uenig i at man må være jærnedød for å falle for / tro på noe sånt. Jeg har hørt den teorien lenge før JTs uttalelse.

Jeg er faktisk så jærnedød at jeg ikke bare tror på amming kan "ødelegge" puppene, men at jeg i tilegg har opplevd det. Mine pupper ble betraktelig lengre, og ikke minst slappere for hvert barn jeg har ammet. :ruller dem opp:

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 10:46   #156
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg er faktisk så jærnedød at jeg ikke bare tror på amming kan "ødelegge" puppene, men at jeg i tilegg har opplevd det. Mine pupper ble betraktelig lengre, og ikke minst slappere for hvert barn jeg har ammet. :ruller dem opp:

Det er graviditeten som forårsaker de største forandringene, visstnok.

Gammel 13-11-07, 10:46   #157
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

..............og syns amming var viktigere enn å beholde struttepupper.

Ikke sant, det er noe med det å kunne prioritere.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 10:59   #158
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Som Skremmern sa, det jeg hørte ift forskning på dette er at det er graviditeten som ødelegger, ikke selve ammingen.
Og at det derfor er verre etter hvor mange barn man har.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 11:00   #159
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har dessverre ikke fått lange pupper av å amme. Men hadde jeg hatt det, skulle jeg selvsagt knyttet dem stramt rundt halsen på Jan Thomas.

Gammel 13-11-07, 11:05   #160
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Første gang jeg ser på Top model (ikke noe anne å se på her på ullevål sykehus) så buser han ut med et slik utsagn.
Jeg satte pepsin i halsen og håpet at han ville få kraftige reaksjoner.
Håper virkelig denne jenta har mer vett mellom øra enn denne sleike idioten har.
En annen ting er at han snakket jo til jentene som om de var barnehage barn.
Forsiktig og silkemyk stemme... GRØSS

(teit program forøvrig,gjeeeesp)

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.