Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Du må ikke finne på å amme"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-07, 21:40   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hvem er det som tar ammeråd fra en som er homo, dermed tydeligvis ikke vet mye om kvinnekroppen og som i allefall ikke vet at ungen ikke bokstavelig talt henger i puppen!?

Alle 17-åringene som sitter og ser på. Jan Thomas er lissom moteekspert og har lissom peiling på vakre ting. Ikke lett for drittungene å vite nøyaktig hvor begrenset hans kunnskap om kvinnekroppen er.

Jeg synes utsagnet er helt hårreisende, jeg fikk julebrusen i halsen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 08:11   #2
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Den dagen disse unge jentene blir gravide, så driter dem vel i hva Jan Thomas har sagt. Disse jentene kommer selvsagt til å oppsøke mammaforumene, og der finner de fort nok ut hva man skal gjøre og hva man ikke skal gjøre.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 08:19   #3
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Den dagen disse unge jentene blir gravide, så driter dem vel i hva Jan Thomas har sagt. Disse jentene kommer selvsagt til å oppsøke mammaforumene, og der finner de fort nok ut hva man skal gjøre og hva man ikke skal gjøre.

Litt sånn tenker jeg også.
Jeg har vært svært opptatt av og stolt av kroppen min da jeg var yngre, og litt bekymret for hva et svangerskap kunne komme til å gjøre med den.
Den dagen jeg faktisk ble gravid, ble alle slike tanker fort skjøvet i bakgrunnen av den fantastiske følelsen av å være vitne til et lite mirakel.
Og her sitter jeg:
Med 18 kilo ekstra på kroppen i forhold til pre-gravid-form og bryster som er to nummer større og ikke fullt så faste som de engang var - og er i grunnen ikke veldig lei meg for det heller, fordi kroppen min tross alt har gjort det den var ment å gjøre.
Denne tankemåten tror jeg kommer ganske raskt hos de fleste når de først står i den situasjonen.

Ikke en veldig intelligent kommentar av Jan Thomas, nei - men jeg føler det blir litt storm i vannglass her.

Gammel 13-11-07, 22:57   #4
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Ikke en veldig intelligent kommentar av Jan Thomas, nei - men jeg føler det blir litt storm i vannglass her.

Så enig! Men det er vel ikke å vente annet på et forum stappfullt av dramaqueens med hengepupper.

Gammel 13-11-07, 23:02   #5
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Så enig! Men det er vel ikke å vente annet på et forum stappfullt av dramaqueens med hengepupper.

Øyh! Jeg har ikke hengepupper! (enda i hvert fall)

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 23:03   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ikke jeg heller.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 23:03   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og ikke har du hengehumør heller, takk og lov!

Gammel 13-11-07, 23:13   #8
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Ikke jeg heller, men så ammet jeg ikke så lenge heller

Gammel 14-11-07, 08:54   #9
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Ikke jeg heller...selv om jeg har ammet tre barn....

Gammel 14-11-07, 07:34   #10
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser man det, nå fikk vi løftet opp diskusjonen på et nytt nivå.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 12:15   #11
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Ser man det, nå fikk vi løftet opp diskusjonen på et nytt nivå.

Jeg syntes tegningen godt illustreret dramaqueen med HENGEPUPPER jeg. Så utrolig selvhøytidelige trenger vi vel ikke å være? Noen tok seg nær av denne tegningen, det beklager jeg - og takker for rød prikk!

Gammel 14-11-07, 19:29   #12
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke hva som var morsomt med å si seg enig i at man blåser hele greien opp ("storm i et vannglass"), og at man ikke kan vente noe annet av et forum stappfullt av dramaqueens med hengepupper (ergo; misunnelige gamle kjerringer med forfalne kropper). Utbroder gjerne hva som var morsomt.

Jeg syntes tegningen godt illustreret dramaqueen med HENGEPUPPER jeg. Så utrolig selvhøytidelige trenger vi vel ikke å være?

Poenget er jo ikke at det har med selvhøytidelighet å gjøre.Tegningen din ligner fint på det du mener den illustrerer. Poenget er at du tar feil. Man reagerer ikke på denne uttalelsen fordi man er dramaqueen med hengepupper og misunnelse som gjør at vi ikke unner våre 17 år gamle barn og medsøstre å ha sin ungkvinne/tenåringskropp. Man reagerer fordi det står for en forkastelig holdning der utseendet teller mer enn viktigere verdier i livet (som å få barn, sette barnet først, gi barnet det barnet trenger osv. Man lar ikke være å amme fordi man tror man får finere bryster av det, man lar ikke ungen skrike fordi man må få skjønnhetssøvnen, og man lar ikke være å kjøpe passelige og varme klær til ungen fordi man heller vil ha den knalldyre og flotte kjolen til neste fest liksom).

Problemet er at mesteparten av målgruppen for det programmet bryr seg mer om den kommentaren som Jan Tomas kom med, enn hva som står i forskningsrapporter.

Gammel 14-11-07, 09:53   #13
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, for alt dreier seg jo om utseende. Du får slå deg sammen med Jan Thomas.

Gammel 14-11-07, 17:27   #14
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker du slikt om damene her inne? Eller har jeg gått glipp av noe tidligere i denne tråden, og at jeg nå tar innlegget ditt ut av konteksten det hørte hjemme i?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 18:07   #15
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Tenker du slikt om damene her inne? Eller har jeg gått glipp av noe tidligere i denne tråden, og at jeg nå tar innlegget ditt ut av konteksten det hørte hjemme i?

Jeg tror rett og slett det var ment humoristisk, hverken mer eller mindre.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 18:32   #16
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg leste den kommentaren som ironisk og humoristisk, jeg, Monsoon.

Gammel 14-11-07, 18:57   #17
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg tror rett og slett det var ment humoristisk, hverken mer eller mindre.

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg leste den kommentaren som ironisk og humoristisk, jeg, Monsoon.

Da var det bare jeg som var dramaqueen da.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 22:54   #18
Elin

Elin sin avatar

Standard

Hahaha! Jeg synes denne Jan Thomas er morsom. Nå har han klart å hisse på seg en hel mammaforumverden.

Nemlig!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.