Sv: Lapskaus i barnedåp?
I storebrors dåp hadde vi koldtbord. Det ble en stor skuffelse.
For det første kom maten 1 time for sent (misforstått klokkeslett, deres feil) - og det er noe gjestene fortsatt husker - de fleste var skrubbsultne!
For det andre syns jeg ikke det var noe god mat på det koldtbordet; kold kylling, kolde karbonader med kold-bløt-brun løk, roastbiff og dvask salat med vonde tomater - syns det var kjipt, og det mener jeg vel om koldtbord generelt.
Jeg er igrunn ingen koldtbord-fan, syns det er gammeldags!
Vi vurderte tapas, men det passer ikke helt til de eldste eller yngste.
Så selv vil jeg kose meg mye mer med lapskaus (det er jo så godt, hvis det lages riktig!) - enn med karbonadesmørbrød!
Tror også barna vil like det. Dessuten er det det billigste alternativet (85,- pr pers) - og det betyr litt for oss nå i disse førjuls-oppussings-bursdags-barnedåpstider.
Også er det kjempeenkelt! Så legger jeg heller litt mer sjel i bordpynting, og kakebord.
Pippimamma: Brytebrød ja, det hadde vært flott på bordet. Men da må det være ferskt, og jeg gidder ikke bake 3 brytebrød rett før dåpen... 
Og ja, jeg skal forsikre meg om at det er en GOD lapskaus med gode råvarer. Snakket med en sløv dust på en catering idag, som ikke kunne svare på hvordan de lagde gryta. Alt han kunne si var at det var oksekjøtt i (det SKAL det jo være) og at hvis jeg var usikker kunne jeg jo velge noe annet. (superservice!) Men Stroganoff-gryta var god, det hadde han nemlig fått tilbakemelding på......
Så jeg har funnet noen andre, som garanterer de beste råvarene. Kr 20 mer pr snute enn de første - men det er det selvsagt verdt!
Allium: Stabburetboksene hadde jeg et par ganger på 80-tallet. De var ok på smak, men æsj så masse fett og slintrer det var i! Det skal det IKKE være i god lapskaus - det skal helst være rene, små kjøtterninger, møre som smør!
Bare ikke det blir "urettferdig" - at lillesøster "bare" hadde lapskaus i barnedåpen sin.