Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Liker du oliven?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Liker du oliven?
Ja, både svarte og grønne 119 52,65%
Liker svarte, men ikke grønne 15 6,64%
Liker grønne, men ikke svarte 10 4,42%
Nei! 82 36,28%
Deltakere: 226. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-07, 18:24   #81
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du oliven?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jøss, er jeg den eneste som kun liker grønne?

Nei, det er du ikke.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 18:33   #82
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Oliven er farlige greier. Dersom jeg benker meg i sofaen med noen oliven (med sten, vel å merke) så kjenner jeg at jeg må ha rødvin til. Jeg tusler ned i kjelleren og henter meg en flaske, drikker et glass sammen med en håndfull flere oliven, og kjenner at litt sterk ost hadde vært godt sammen med oliven og rødvin. Så da er det ut på kjøkkenet, lete frem en god blåmuggost, og på vei tilbake til sofaen rasker jeg med meg noen kjeks til osten. Så da drikker jeg nok et glass rødvin til enda flere oliven og en rekke kjeks med ost. Jeg kjenner etterhvert at det har blitt mye salt, og trenger å nøytralisere magen litt. Da er det ingenting som fungerer bedre enn en stor plate melkesjokolade, som nytes sammen med et tredje glass rødvin. Da har jeg fått i overkant mye søtt, og trenger å nøytralisere igjen. Så da er det å på ny innta en håndfull oliven - og slik går kvelden. Én liten oliven innebærer altså et inntak av 2000 kalorier i løpet av få timer - og jeg erkjenner at oliven er farlig og bør ikke spises.

Hva er det jeg har begitt meg ut på??? Ser at dette fort kan skli ut, ja. Også jeg som er på slanker'n...

Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 11:36   #83
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Jeg liker både sorte og grønne, men grønne er favoritten

Gammel 11-11-07, 11:37   #84
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker oliven.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 14:46   #85
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, oliven er godt. Jeg liker best de fyllte fra delikatessebutikken

Gammel 11-11-07, 15:31   #86
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker sorte, elsker brune og grønne og digger grønne med mandel?

Hvorfor omtaler dere forresten bare sorte og grønne? Brune Kalamata er jo fantastisk gode!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 15:55   #87
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Jeg elsker oliven og kunne knaske det til frokost, lunsj og middag.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 16:46   #88
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg prøver innimellom, men klarer bare ikke å like oliven...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 17:22   #89
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Hvorfor omtaler dere forresten bare sorte og grønne? Brune Kalamata er jo fantastisk gode!

Fordi HI er amatør.
Har smakt Kalamataoliven nå. Veldig godt, ja. Særlig med rødvin til! (Og der fikk jeg en anledning til å bruke denne fine smileyen.)

Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 17:35   #90
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker best svarte oliven, men det er så forskjell på både kvalitet og smak på dem at jeg er litt kresen. Men får jeg rette typen så gnavser jeg dem rett fra glasset. Grønne kan jeg spise, men det er få typer som er ordentlige gode.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 17:35   #91
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg vet jammen ikke om jeg har smakt det. Men jeg er HELT sikker på at jeg ikke liker det!

Har tatt olivenolje som kosttilskudd i perioder og det er ikke veldig godt.

Alt i alt mangler pollen et alternativ: Vet ikke og har ingen planer om å finne det ut

Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 18:22   #92
5barnsmor
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!

5barnsmor sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
5barnsmor er litt kul5barnsmor er litt kul
Standard

Ja, elsker oliven!! Det finnes jo noen som er bedre enn andre da..

Gammel 11-11-07, 18:33   #93
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Jeg vet jammen ikke om jeg har smakt det. Men jeg er HELT sikker på at jeg ikke liker det!

Har tatt olivenolje som kosttilskudd i perioder og det er ikke veldig godt.

Alt i alt mangler pollen et alternativ: Vet ikke og har ingen planer om å finne det ut

Ikke SMAKT engang?!? Pingle

Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 18:49   #94
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Liker grønne.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 18:49   #95
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Ikke SMAKT engang?!? Pingle

Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 19:22   #96
Kneazle
Passiv

Standard

Jeg utfordrer deg til å smake. Det smaker ikke som olivenolje, jeg lover.

Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 19:29   #97
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Har smakt det og synes det var noe av det vondeste jeg har smakt. Vil ikke engang lære å like det

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 13:46   #98
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Elsker oliven her i familien også. Snuppa har likt det fra hun var liten. Oliven er godt så lenge man ikke kjøper Eldorado-glassene eller noen spanske på glass som man får i alle dagligvarebutikker. De oliven som er i løsvekt derimot, gjerne marinerte de er det mye bedre smak på.

Gammel 12-11-07, 18:10   #99
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg utfordrer deg til å smake. Det smaker ikke som olivenolje, jeg lover.

Det er jo et faktum at det er få ting som blir omtalt med så dyp forakt som oliven - av de som ikke liker det! Så min skepsis er ikke ubegrunnet..

Særlig med rødvin til!

...men etter et dypdykk ned i rødvinsflaska så kunne jeg nok likevel tatt sjansen

Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 18:12   #100
Kneazle
Passiv

Standard

...men etter et dypdykk ned i rødvinsflaska så kunne jeg nok likevel tatt sjansen

Yess! Du er på gli'!

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.