|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Gi meg oppskriften på din beste langpannekake (som ikke er sjokoladekake/brownies)Ja, jeg vet, jeg kan se på www.detsoteliv.no men akkurat nå så vil jeg faktisk ha DIN beste oppskrift på langpannekake som ikke er av klassisk browniestype. Du kan selvsagt foreslå noen som finnes på www.detsoteliv.no om du har prøvd noen av dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gi meg oppskriften på din beste langpannekake (som ikke er sjokoladekake/browniesForresten, noen som har gjort ostekake i langpanne??? Jeg har dårlig tid og jeg skal gjøre kake til mange. Mannen ønsker ostekake og hans ønske burde oppfylles i dette tilfelle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Gi meg oppskriften på din beste langpannekake (som ikke er sjokoladekake/browniesBanankake
![]() |
#4 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Gi meg oppskriften på din beste langpannekake (som ikke er sjokoladekake/browniesJeg har ikke prøvd ostekake i langpanne, men her er en oppskrift på karamellkake og en på kanelkake. Jeg har også en ostekakeoppskrift som gjerne kan lages dagen før.
![]() |
#5 |
Perspektivutvider
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi meg oppskriften på din beste langpannekake (som ikke er sjokoladekake/brownies
![]() |
#6 |
♡
|
![]() Sv: Gi meg oppskriften på din beste langpannekake (som ikke er sjokoladekake/browniesDenne er sagnomsust: Ingredienser: 6 dl sukker 4,5 dl matolje 6 egg 7,5 dl hvetemel 3 ts natron 3 ts bakepulver 3 ts kanel 750 g skrelt gulrot Glasur: 250 g smør 400 g kremost (f.eks. 2 pk Philadelfia) 500 g melis 3 ts vaniljesukker Fremgangsmåte: Visp sammen sukker og olje i en stor bakebolle. Pisk inn eggene (for hånd eller bruk elektrisk misker) til blandingen blir tykk og lys. Sikt sammen hvetemel, natron, bakepulver og kanel. Bland i til en jevn deig. Riv gulrøttene fint og rør inn i deigen til slutt. Ha deigen i en stor, bakepapirkledd langpanne (ca 30X40 cm). Stek kaken midt i ovnen ved 175°C i ca 40 min. Avkjøl kaken i formen. Hvelv kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Rør sammen smør og litt melis til smørkrem. Tilsett kremost, vaniljesukker og resten av melisen og pisk ostekremen jevn. Bre ostekremen i et tykt lag over kaken. Lag gjerne riflete mønster i ostekremen med en gaffel. Del kaken i passe store firkanter. Tips: 750 g skrelt og renset gulrot tilsvarer ca 1 kg med urensede gulrøtter. Er du ikke fullt så glad i ostekrem, kan du halvere oppskriften på glasuren. Kaken er kjempefin å fryse, også med ostekrem. Ostekremen gjør kaken litt klissete med det samme. Jeg pleier å dele kaken forsiktig i biter og så sette kakestykkene i kjøleskapet til ostekremen har stivnet noe. Så har jeg stykkene forsiktig i en fryseboks (ikke oppå hverandre) eller i fryseposer. Når kaken er frossen kan du stable kakestykkene oppå hverandre som du ønsker.
![]() |
#7 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Gi meg oppskriften på din beste langpannekake (som ikke er sjokoladekake/browniesHer er en av mine favorittkaker:
![]() |
#9 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi meg oppskriften på din beste langpannekake (som ikke er sjokoladekake/brownies
Man kan vel bake denne uten natron?
![]() |
#10 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Gi meg oppskriften på din beste langpannekake (som ikke er sjokoladekake/brownies(Nå fikk jeg lyst på Pavlova....
![]() |
![]() |
#11 |
flisespikker
|
Det går sikkert an med bare litt mer bakepulver, gjetter jeg, men jeg har ikke prøvd.
![]() |
Emneord |
banankake, gelekake, kaker, kanelkake, karamellkake, langpannekake, ritzkake |
|
|