|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har dere tørketrommel? | |||
| Ja |
|
242 | 79,34% |
| Nei |
|
63 | 20,66% |
| Deltakere: 305. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Har dere tørketrommel?Med pollenallergi om sommeren og vestlandsvær resten av året er tørketrommel en fin ting. Etterhvert har jeg planer om å gjøre om kjølerommet til tørkerom, slik at man kan henge klær til tørk. Tørkestativ i andre rom er ikke aktuelt, det er en altfor stor fristelse for ungene
|
|
|
#102 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere tørketrommel?
Nei, det må den ikke. Det spørs jo hvor fuktig dere har det. Hvis det er bare fuktig pga. klærne så setter du den ved siden av klesstativet (eller i samme rom) og venter til du har fått fuktigheten ned på ønsket prosent. Så er det jo ferdig. Hvis det generelt er fuktig i leiligheten så bør den jo stå på mere.
|
|
|
#103 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Har dere tørketrommel?Hvordan blir det "generelt fuktig" i en leilighet? Trodde egentlig at tørr luft var et større inneklimaproblem? Og dersom man har for høy luftfuktighet inne risikerer man...... ? |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Travelt opptatt
|
Den trekker jo litt strøm en slik avfukter også...
|
|
|
#105 |
|
ræv med ører
Vår har en kapasitet på rundt 200 kvadrat. Synes det er best, da slipper man å frakte den rundt så mye. Den tar to liter vann i tanken sin, etter det må man tømme kondenstanken.
|
|
|
#106 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere tørketrommel?Barn, ikke tørketrommel, aldri hatt, ikke vokst opp med, ikke et sterkt behov for, men kommer vel etterhvert rundt ankomsttiden for barn nr. 2. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
ræv med ører
Vi bor i kjeller/sokkelleilighet. Jeg antar at det ikke er så mye problem i vanlige leiligheter. Men jeg vet om noen som har det fuktig i vanlige hus også, aner ikke hva det kommer av. Luftfuktighet over 60% inne øker faren for sopp og mugg betraktelig, og er den over 65 kan du nærmest være sikker på at det er stor trivsel for alsken ulumskheter. Og 65 merker du nesten ikke, vinduene dogger ikke før du er oppe i 75. :erfart:
|
|
|
#108 |
|
Etylbarbital
Noen 100 W trekker de vel, ja. Hva tenker du på? Strøm vs. fukt? Eller avfukter vs. tørketrommel?
|
|
|
#109 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Har dere tørketrommel?Jeg er oppvokst uten, men med god plass til å tørke, så jeg mente veldig lenge at rene klær = stive klær, og at det ikke var nødvendig. Så fikk vi trommel av svigers for en 6 års tid siden, og jeg må innrømme at det er veldig deilig. Bruker den ikke til alt, men særlig til sengetøy, håndklær og om jeg vasker veldig mye om gangen. Kjekt å ha...
|
|
|
#110 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere tørketrommel?Har ikke tørketrommel for øyeblikket, men har slitt ut flere. Må kjøpe ny vaskemaskin nå og da blir det ny tørketrommel i samme slengen. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
ræv med ører
Sv: Har dere tørketrommel?Vi har den: http://www.clasohlson.no/Product/Pro...px?id=20830257
|
|
|
#112 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Har dere tørketrommel?Åh ja sokkelleilighet ja. Jeg leide en slik for noen år siden - kom rett fra en studenthybel i murblokk hvor lufta var knusktørr. Trodde jeg var skikkelig flink som fylte vannbeholderen i oljeovnen til stadighet for å holde lufta fuktig. Det viste seg etterhvert at det var helt vanvittig fuktig fra før der nede - vi fant insekter med gjeller og sopp bak sofaen. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
ræv med ører
Sv: Har dere tørketrommel?Jeg synes et bra inneklima der muggsporer ikke har sjans å formere seg er absolutt å foretrekke over en lavere strømregning. Sopp og mugg gjør stor skade, og ikke minst for lommeboken.
|
|
|
#114 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Har dere tørketrommel?Har lest noko om at tørketromling av klær var bra for allergikarar og astmatikarar ettersom små partiklar som sitter i klær havnar i filteret på tørketrommelen, og såleis reduserer støvmengda i heimen. Finner ingenting om det på NAAF sine sider, men eg har vitterlig lest det ein gong
|
|
|
#117 |
|
Etylbarbital
Sv: Har dere tørketrommel?Zol: Hygrometer. Clas Ohlson har sikkert.
|
|
|
#118 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
|
|
|
#119 |
|
Etylbarbital
Sv: Har dere tørketrommel?Bergensis: De fleste kjøleskap jeg sjekket nå hadde rundt 40 dB lydnivå. Det er jo målingen i den mest bråkete perioden. Aner ikke om avfuktere kobler inn & ut.
|
|
|
#120 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Har dere tørketrommel? |
|
|
|
![]() |