Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere tørketrommel?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har dere tørketrommel?
Ja 242 79,34%
Nei 63 20,66%
Deltakere: 305. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-07, 20:56   #81
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere tørketrommel?

Hvis jeg måtte ha tørket klær i stuen så er jeg typen til å anskaffe en liten avfukter. :fuktparanoia:

Gammel 10-11-07, 21:11   #82
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Jeg har ikke og har tre barn. Venninnen min har fem barn og har heller ikke. Blant min venner er det like mange som har som de som ikke har.

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 21:12   #83
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Etter min mening er tørketrommel en luksusgjenstand som bruker unødvendig energi. De fleste har plass til et tørkestativ inne hvis de har et vaskerom.

Vi har ikke vaskerom, bare et lite bad uten plass til tørkestativ, så vi måtte ha tørket i stua, og det vil jeg virkelig ikke gjøre. Men jeg har alltid ønsket meg vaskerom. :sutre:

Gammel 10-11-07, 21:15   #84
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

banana: Det er slettes ikke alle vaskerom som holder våtromsstandard - dvs. det er ikke alle vaskerom som er konstruert for fuktbelastningen.

Gammel 10-11-07, 21:29   #85
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Har dere tørketrommel?

Vi har ikke tørketrommel, og ikke vil jeg ha det heller.
Unødvendig energibruk synes jeg det er.

Vi har avfukter og tørker klær i stuen, det er det rommet vi bruker minst også, går helt fint.
Når været tillater det tørker jeg klærne ute på balkongen utenfor stuen.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 21:33   #86
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer til å bruke trommelen MYE mindre når vi kjøper hus og får vaskerom og/eller større bad. Jeg liker ikke å tromle så mye, ikke pga. strømmen men fordi det sliter på klærne. Jeg gleder meg til den dagen jeg kan henge opp mye klær om gangen. Tørkestativ i stua kommer ikke på tale, jeg vil ha det fint rundt meg, blir bare deprimert av å se to tørkestativ (for vi måtte hatt 2) stående midt i fleisen hele dagen. Har ikke mulighet til å tørke ute heller.

Gleder meg til vi kjøper hus, forhåpentligvis innen et par år! Blokk-leilighet er kjipt.

Gammel 10-11-07, 21:38   #87
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg henger ikke klærne ut jeg heller, da blir de stive og ekle. Jeg tromler alt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 21:40   #88
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Svigerfar skar seg til blods på et lufttørket håndkle en gang.

Gammel 10-11-07, 21:42   #89
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Livsfarlige greier .

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 21:45   #90
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Det er det ideelle ja - men hva om der ikke finnes andre muligheter?

Da kjøper man en luftavfukter. Jeg elsker vår. Det er høy luftfuktighet i leiligheten vår, og avfukter er det beste kjøpet vi har gjort på lenge. Nå kan vi tørke klærne hvor som helst.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 21:53   #91
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Har dere tørketrommel?

Klærne blir ikke stive så lenge man bruker tøymykner, jeg orker ikke stive klær nemlig, så det hadde jeg reagert på.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 21:57   #92
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Har dere tørketrommel?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Klærne blir ikke stive så lenge man bruker tøymykner, jeg orker ikke stive klær nemlig, så det hadde jeg reagert på.

Eg brukar tøymjuknar, men ein del klær blir som papp etter å ha blitt tørka på stativ på vaskerommet. Særleg gamle håndklær.

Gammel 10-11-07, 21:57   #93
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Da kjøper man en luftavfukter. Jeg elsker vår. Det er høy luftfuktighet i leiligheten vår, og avfukter er det beste kjøpet vi har gjort på lenge. Nå kan vi tørke klærne hvor som helst.

Hvor kjøper man det, tar den stor plass og hva koster den?

Vi bruker forøvrig ikke tøymykner og jeg har aldri følt at klærne vi tørker på stativ blir stive.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 21:59   #94
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Avfukter får du tak i på vanlige elforretninger. Her er en versjon: http://www.expert.no/Search/ProductL...words=avfukter

Gammel 10-11-07, 22:02   #95
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

1000 kroner er jo i overkant greit. Gjorde noen kjappe søk og fant knapt noen under 3000 .

Hvor mye klær skal man tørke for at en slik skal være nødvendig? Bråker den?

Gammel 10-11-07, 22:04   #96
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Hvor kjøper man det, tar den stor plass og hva koster den?

Vi bruker forøvrig ikke tøymykner og jeg har aldri følt at klærne vi tørker på stativ blir stive.

Vi kjøpte vår på Clas Olsson og den kostet vel rundt 1500kroner. Den er ca. 50 cm høy og 20 cm bred, har hjul under og er egentlig liten og nett. Den måler luftfuktighet også kan man stille den inn på den luftfuktigheten man selv ønsker. Vi stiller den vanligvis inn på 45 prosent. Lite visste vi at det var over 70 luftfuktighet i soverommet før vi fikk den.

Gammel 10-11-07, 22:05   #97
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Vi kjøpte vår på Clas Olsson og den kostet vel rundt 1500kroner. Den er ca. 50 cm høy og 20 cm bred, har hjul under og er egentlig liten og nett. Den måler luftfuktighet også kan man stille den inn på den luftfuktigheten man selv ønsker. Vi stiller den vanligvis inn på 45 prosent. Lite visste vi at det var over 70 luftfuktighet i soverommet før vi fikk den.

Står den på hele tiden??

Gammel 10-11-07, 22:05   #98
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg hadde også definitivt brukt avfukter om vi måtte tørke klærne i stua, men jeg orker ikke å ha svære stativer stående i stua, jeg hadde blitt skikkelig deprimert av det. Usj. Jeg vil ha det FINT rundt meg.

Gammel 10-11-07, 22:06   #99
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

1000 kroner er jo i overkant greit. Gjorde noen kjappe søk og fant knapt noen under 3000 .

Hvor mye klær skal man tørke for at en slik skal være nødvendig? Bråker den?

Den "bråker" ikke, men ja den lager lyd. Vi har den ikke på i rommene vi er i, men flytter den litt rundt omkring sånn i løpet av en dag.

Det er lite klær man skal tørke før den blir nødvendig. Vi har ikke fuktproblemer her i stua, men de få gangene vi har stativ i stua så går fuktigheten opp fra vanlige 40% til rundt 70% med en gang.

Gammel 10-11-07, 22:07   #100
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Prisene avhenger vel av kapasitet (den jeg linket til hadde kapasitet for 45 kvm - mens de som er dyrere ofte har større kapasitet - jeg så en som hadde kapasitet til 150 kvm). Den til 999,- har et støynivå på 40 dB - det tilsvarer omtrent et kjøleskap.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.