Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Men her er det faktisk noe jeg ser som en vesentlig forskjell mellom RL og et diskusjonsforum. For det å fortelle folk man treffer i RL, helt uten å ha blitt spurt om råd, at de burde støvsuge mer eller oppdra barna sine annerledes, det er jeg enig i at oftest er uhøflig. Noe helt annet er det å påpeke at (man mener at) folk tar feil i en diskusjon, på et diskusjonsforum. Da er det ikke bare akseptabelt, men faktisk en ganske stor del av poenget å fortelle når man mener at folk tar feil og på hvilken måte. Det er mye det det å diskutere går ut på. (For eksempel ved å erklære at det er barnslig og uhøflig å rødprikke, selv uten at noen av rødprikkerne har bedt om råd angående dette. )
Der sa Skilpadda det. Igjen.
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Gud for en dårlig menneske-kjenner du er, Tinetoff 
Jeg ler meg faktisk nesten i hjel her jeg sitter jeg! 
Den som tror jeg er paddesur i denne tråden, den tror veldig, veldig feil.
Jeg er forøvrig helt på linje med Zöe (Surprise!)
Mener du Tinetoff er en dårlig menneskekjenner fordi hun tar deg for å være sur ut fra det du har skrevet her? Jaja. 
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Det som må modereres når jeg skal legge meg på et saklig nivå, er vel at slett ikke alle ivrige rødprikkere havner i den kategorien.
Men at det kan være en viss sammenheng mellom glede over å rødprikke og å korrigere andre på en utidig måte IRL ser jeg på som ganske sannsynlig.
Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke holder på med korrigering utenfor nett. RL-safran er totalt ulik nettsafran. Nettsafran er mye mer direkte, og øver seg. IRL er hun altfor rund.
Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.
Hvor har jeg skrevet noe om å korrigere andre? Det er mulig det er tett tåke her sent på kvelden, men jeg er meg ikke bekjent en sånn holdning.
Beklager, jeg har quotet feil. Den var til Zoe.