Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?
Det er ikke alltid like lett å gjøre alle åt lags eller noe sånt. Det er faktisk enkelte foreldre som ønsker masse klær på sitt barn, noen ønsker ikke det, noen ønsker en mellomting, og der står vi da, vi 3 som har fått 1000 forskjellige beskjeder å forholde oss til, og som har et til tider veldig skiftende vær å forholde oss til. Det har faktisk hendt at når vi går ut så har det vært rimelig kaldt og vi har kledd barna deretter og senere på dagen blir det mildere og mildere og ikke alltid har vi rukket å få skiftet klær på barna. Av og til har ikke barna klær(for foreldrene har glemt at de tok disse klærne med hjem dagen før) foreldrene har kledt på barna joggesko den dagen det høljer ned og tenker ikke på at vi faktisk går ut uansett vær. En lue er glemt osv. Det er faktisk ikke alltid like lett å få kledt alle barn etter vær og vind. Og jeg skjønner godt at foreldre som gir mange beskjeder om klær og påkledning blir bedt om å skrive en liste, det har jeg selv gjort når en mor ga beskjed hver morgen om hvilke sokker som skulle i de skoene og i de skoene og når barnet har 3 forskjellige par sko så ble det endel å huske, i tillegg fikk vi beskjeder om at under den lua skulle hun ha den "innerlua", mens under de 2 andre så skulle hun ikke ha noe dersom det ikke var så kaldt for da måtte hun og sånn fortsatte det....
Ja, det finnes endel barnehageansatte som ikke er veldig flinke til å vurdere, men jeg tror langt de fleste gjør en god jobb!!
|