|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva slags "straff" fikk du som barn | |||
| Grov vold (som gav merker) |
|
13 | 4,69% |
| Jeg ble psykisk mishandlet |
|
35 | 12,64% |
| Ørefiker - ofte |
|
16 | 5,78% |
| Ørefiker - sjelden |
|
34 | 12,27% |
| Ris - ofte |
|
13 | 4,69% |
| Ris - sjelden |
|
55 | 19,86% |
| Husarrest o.l. - ofte |
|
15 | 5,42% |
| Husarrest o.l. - sjelden |
|
64 | 23,10% |
| Gå på rommet - ofte |
|
58 | 20,94% |
| Gå på rommet - sjelden |
|
75 | 27,08% |
| Kjeft |
|
170 | 61,37% |
| Tilsnakk |
|
189 | 68,23% |
| Brukte ikke "straff" |
|
17 | 6,14% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 277. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Epikur
|
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Jeg har jobbet med å behandle saker der barnevernet skulle ha grepet inn. Dette gjelder feks en del saker der unger har hatt en oppvekst som ligner på Safran sin, noen verre, noen mye verre og noen bedre. Sånn skal man nemlig ikke ha det og lovverket beskytter barns menneskerettigheter. Hadde Safrans far gjort de tingene han gjorde mot et voksent menneske og blitt anmeldt, hadde han sannsynligvis fått fengselsdom. Og barn er også mennesker og har krav på samme rettsikkerhet og beskyttelse av lovverket som voksne.
|
|
|
#42 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)
Dessverre så er det få som tør. Verre enn selve det å bli slått og de psykiske ydmykelsene er det å oppleve at andre voksne ikke griper inn og står og ser på når ordene hagler over barnet. Det setter dype spor i et barn og gjør at det vanskelig får tillit til andre. Og det trenger slett ikke være et barn som er "vanskelig" som opplever dette tvert om kan dette ofte være snakk om et "snillt" barn. Sist redigert av Michelle : 30-10-07 kl 13:31. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Og jeg tror at det er mange som ikke tør å si fra til barnevernet, altfor mange, selv om det vet om noe/har misstanker, eller tom. vet konkret.
"Natten her, er ikke bare et stjernevær. Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.) Sist redigert av Aminta : 31-10-07 kl 11:13. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Tilsnakk, gå på rommet og kjeft. Ikke noe vold. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Tilsnakk kan ikke huske annet hverfall
|
|
|
#46 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Jeg fikk vel kjeft. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)
Der har du meg. Jeg har ikke opplevd fysisk vold, men trusler om å ikke "få være med oss" hvis jeg ikke oppførte meg helt strømlinjeformet. Det er kanskje en form for tilbaketrekking av kjærlighet, som DM skrev lenger oppe. Jeg kan godt huske en altoverskyggende redsel for at pappa skulle bli sint, i mange år etter at jeg flyttet ut grublet jeg over hvorfor jeg var så redd for det siden han aldri la hånd på meg. Men det må ha vært det psykiske aspektet, måten han så på meg på uten å vike en tomme med blikket helt til jeg vek, følelsen av ikke å være god nok, redselen for å ikke få være en del av familien på ubestemt tid. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Psykisk misshandlet |
|
|
|
|
|
#49 |
|
I mål
|
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Jeg skjønner ikke helt valgene, men jeg stemte "tilsnakk" og "kjeft". Jeg skjønner ikke alternativet "brukte ikke straff"; jeg tenker at man ikke bruker straff selv om man gir tilsnakk |
|
|
|
|
|
#50 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Tilsnakk og kjeft var vel "vanlig". Jeg husker at jeg en gang fikk en klaps på rumpa, men det var kun en gang. Måtte gå på rommet ofte, men fikk sjelden (aldri?) husarrest.
|
|
|
#51 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Tilsnakk og kjeft, jeg ble sikkert sendt på rommet, og jeg fikk ofte husarrest.
|
|
|
#52 |
|
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Tilsnakk no og då, men mest risting på hovudet og tunge sukk så langt eg kan hugsa. Eg var visst ikkje så lett å ha med å gjera som eg er no
|
|
|
#53 |
|
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Tilsnakk og kjeft. En sjelden gang husarrest. Sendt på rommet endel ganger.
|
|
|
#54 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Nå har jeg aldri vært den mest vanskelige å ha i hus. Kjeft og tilsnakk forekom nok uten at det har satt nevneverdige spor. Ble vel også sendt på rommet en eller annen gang, men da stort sett fordi jeg ble sendt dit for å rydde. Rotete rom var vel den tingen jeg fikk mest "kjeft" for. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Kjeft og tilsnakk. Har aldri hatt husarreste og kan bare huske at jeg ble sendt på rommet mitt èn gang.
|
|
|
#56 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Kjeft og tilsnakk fikk jeg sikkert. Jeg kan vel huske at jeg ble sendt på rommet en gang eller to, men det skjedde nok ikke ofte. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Litt usikker på hva jeg skulle svare. Mine foreldre brukte ikke straffe-metoder. Men det har vel hendt jeg fikk tilsnakk og kjeft, men det var aldri sånn at jeg ble skreket til. Ikke psykisk terror heller.
|
|
|
#59 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Jeg fikk kjeft, tilsnakk og måtte gå på rommet. Jeg var ganske frekk i kjeften og er ikke i tvil om at det var fortjent.
|
|
|
#60 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Har svart.
|
![]() |
|
|