Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Tusen strålende soler (forfatteren av Drageløperen)

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-07, 22:02   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tusen strålende soler (forfatteren av Drageløperen)

Har også lest begge bøkene og de var fantatiske begge to. En ting er skildringen av livet i Afganistan, men det som rørte meg var menneskeskildringen. Tusen strålende soler var vel den boken som rørte meg mest. Det er sjelden jeg opplever at bøker trykker på slike knapper som disse gjorde, men jeg tok meg i å sitte å lese hulkende Synes forfatter er veldig flink til å få frem følelser uten å bruke for mange ord. Det er enkelt ord eller enkelte formuleringer som sier så utrolig mye og som får frem massevis av følelser.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 23:49   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Har også lest begge bøkene og de var fantatiske begge to. En ting er skildringen av livet i Afganistan, men det som rørte meg var menneskeskildringen. Tusen strålende soler var vel den boken som rørte meg mest. Det er sjelden jeg opplever at bøker trykker på slike knapper som disse gjorde, men jeg tok meg i å sitte å lese hulkende Synes forfatter er veldig flink til å få frem følelser uten å bruke for mange ord. Det er enkelt ord eller enkelte formuleringer som sier så utrolig mye og som får frem massevis av følelser.

Helt enig. Noe av det som gjorde mest inntrykk på meg, var da Taliban hadde stengt alle sykehusene for kvinner, bortsett fra ett, som ikke hadde innlagt strøm og vann, og der Laila endte opp med å måtte ta keisersnitt uten bedøvelse. Herregud så jeg grein og brakk meg, omtrent. Noe så jævlig! Det verste er jo at det ikke engang er oppdiktet, sikkert. Hvor mange kvinner har ikke måttet gjennomgå slike ting pga. helvetes Taliban?

Gammel 22-10-07, 23:54   #3
Libra

Libra sin avatar

Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Enig med deg der. Det var grusomt, den kvelden jeg leste det hadde jeg gått til sengs en stund før gubben, han kom opp og så til meg og lurte på hva som var galt Jeg H U L K E T sånn skikkelig onkli' Det som forresten satte seg verst i meg var da hun ble sendt fra faren og hun så på han og sa at hun hadde vært glad i han. Husker ikke ordrett hvordan hun sa det, men måten han skrev det på gjorde at alle tårekanaler bare åpnet seg totalt og fullstendig for meg. Det gjorde så inderlig vondt.

Fant ikke ut hvordan man sladder teksten så jeg bare farget den litt anderledes.

Sist redigert av Libra : 23-10-07 kl 00:00.
Gammel 22-10-07, 23:58   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Enig med deg der. Det var grusomt, den kvelden jeg leste det hadde jeg gått til sengs en stund før gubben, han kom opp og så til meg og lurte på hva som var galt Jeg H U L K E T sånn skikkelig onkli' Det som forresten satte seg verst i meg var da hun ble sendt fra faren og hun så på han og sa at hun hadde vært glad i han.Husker ikke ordrett hvordan hun sa det, men måten han skrev det på gjorde at alle tårekanaler bare åpnet seg totalt og fullstendig for meg. Det gjorde så inderlig vondt.

Fant ikke ut hvordan man sladder teksten så jeg bare farget den litt anderledes.

Huff jaa. Herregud så trist!

Forresten, for å sladde teksten skriver du det du skal skrive, markerer det og trykker på .

Gammel 23-10-07, 00:01   #5
Libra

Libra sin avatar

Standard

Hmm - fikk blå stripe over ja, men teksten vistes jo uansett farge jeg valgte jo.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.