Sv: Tips til 30-årsdag
Når du iviterer til 30-årsdag bør det være litt formelt. Ikke nødvendigvis veldig stivt, men man kommer inne slengende i dongeri og utvasket t-skjorte.
Vi delte opp feiringen både da mannen og jeg fylte 30. Et selskap med familie og et med venner.
Da mannen fylte 30 serverte vi kalkunfilet, waldorfsalat, poteter og fløtesaus til familien. Venner fikk domoda (gambisk gryte). Når jeg skriver venner betyr det egentlig kun noen av vennene. Jeg tror vi var ca 15 stykker. I tillegg ble kullinger (medstudenter) invitert etter maten). Vi dekket langbord med gammelt serice og krystall, men krystallglassene ble ryddet unna da det rydde inn med kullinger. Da kjørte vi noe så kjipt og miljøsvinaktig som plastglass.
Da jeg fylte 30 serverte vi domoda til familie. Til venneselskapet laget vi tapas bestående av ovnsbakte poteter, hvitløksstekte champignoner, spekepølser, parmesan, oliven, fetaost, scampi, kjøttboller i bbq-saus, brød, aioli, baconsurrede dadler og salat. Mulig noe er glemt. Også da dekket vi langbord, og denne gangen fikk krystallglassene stå på bordet ut kvelden. 
Vi hadde dog ikke feiringer med taler og sang. Mannens kalas var en fest, mens vi hadde et roligere selskap da jeg fylte 30 (gravid i 7. måned).
Lykke til med planlegging og gjennomføring!
|