Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Barnesikring; unntak fra loven?

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-07, 20:43   #8
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnesikring; unntak fra loven?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

I Oslo gjelder ihvertfall samme regler for taxier som for alle andre. Jeg er ikke kjent med at det skulle være annerledes andre steder i landet. Ingen grunn til det, vel?
I minibusser/maxitaxier der det finnes trepunktseler, mener jeg at det er samme krav til sikring av barn som i personbiler. Mulig jeg tar feil der, asså.

Hm. Etter at poden her vokste ut av den såkalte "babykrybben", har det ikke vært annet enn en pute å sitte på, og bilens 3-punktseler. Sjåførene har påstått at de har fritak fra de reglene vi privatbilister forholder oss til. Jeg har mer enn en gang sittet med hjertet i halsen under drosjeturer (som utelukende har vært turer til/fra legevakten), og er veldig glad for at vi nå har egen bil og kan frakte ungene sikkert.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.