|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
saftig
|
Sv: Overvekt kontra undervekt ...
Mistenksom og hårsår? Takk skal du faen meg ha.
|
|
|
#122 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Overvekt, kontra undervekt...
|
|
|
#123 |
|
Har tro på forbedring
|
|
|
|
#124 |
|
Absolut ateist
|
Nei, det har egentlig ingenting med hvordan man sier ting på, for min del.
|
|
|
#125 |
|
flisespikker
|
Men det var vekt, konkret, du var negativ til at man komplimenterte? Eller synes du generelt det er ufint å komme med komplimenter? (Hvis det er det siste, tror jeg jeg må falle ned på at alle de som blir glade og fornøyde over komplimenter oppveier de få som synes at man ikke skal komme med dem.)
|
|
|
#126 |
|
Absolut ateist
|
Snakker om vekt, ja. Om om du syns at man skal gi en god faen i å ta hensyn fordi at flertallet jubler over å få vektkomplimenter, så er det slike som deg jeg og andre som meg kan takke for nedbrytende kommentarer som hjelper til med at man ikke klarer å gjennomføre et slankeopplegg.
|
|
|
#127 |
|
flisespikker
|
Og om jeg ikke synes det?
|
|
|
#131 |
|
Textrovert
|
Sv: Overvekt kontra undervekt ...Hva er det dere krangler om, Sitron og Skilpadda? Jeg skjønner visst ikke helt ...
|
|
|
#132 |
|
flisespikker
|
Nei, jeg ble bare litt sur fordi du så aggressivt insinuerte at det er min skyld at du ikke greier å slanke deg, når jeg ikke en gang har sagt at jeg mener det du ikke synes folk skal mene, men bare ba om en presisering av hva du mente.
|
|
|
#133 |
|
flisespikker
|
Sv: Overvekt kontra undervekt ...Jeg synes ellers det er kjempehyggelig om folk legger merke til og kommenterer det når jeg har slanket meg, så jeg antar at det er Sitrons skyld at jeg ikke greier det.
|
|
|
#134 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Overvekt kontra undervekt ...Nei, jeg sa at slike som ikke tar hensyn til at enkelte ikke ønsker kommentarer fordi de antar at flertallet gjør det, BIDRAR til å vanskeliggjøre slanking. Jeg slanker meg forøvrig ikke. Jeg tenker å forbli feit til jeg dauer. Da slipper jeg ihvertfall å forholde meg til folk som absolutt skal ha noe å si om min vekt. Min vekt er privat, hva jeg veier eller ikke veier har folk absolutt ingenting med. Jeg har blitt mobbet pga vekt gjennom hele oppveksten og får fremdeles kommentarer på det og jeg trenger faktisk ikke flere. Det har ikke en dritt å si om det er ment aldri så positivt; JEG ER IKKE VEKTEN MIN!
|
|
|
#135 |
|
flisespikker
|
Jadajada. Og jeg har jo heller ikke sagt at jeg synes det er greit å kommentere vekten til alle mulige folk, jeg bare lurte på om du ikke likte komplimenter generelt - for hvis det var det siste, synes jeg ikke det ville være grunn nok til å råde alle til å slutte å gi hverandre komplimenter generelt. Men hvis det gjaldt vektkomplimenter/-kommentarer, er jeg langt på vei enig med deg i at man bør unngå dem, så lenge man ikke er sikker på at vedkommende vil sette pris på dem.
|
|
|
#136 |
|
Textrovert
|
Sv: Overvekt kontra undervekt ...Jeg er veldig splittet på det der med komplimenter ang. vekt. Jeg husker jeg ble helt matt en gang jeg hadde slanket meg ganske mye, og jeg skulle besøke ei venninne jeg ikke hatt sett på lenge. Hun kom styrtende ut av huset og omfavnet meg å sa med jublende stemme "Ååå, så tynn du har blitt!! Nå ble jeg glad!!!!" Eh, glad? Synes hun det var så fælt at jeg var som jeg var før, at hun følte lettelse og glede ved at jeg hadde blitt slankere. Dessuten var dette det første hun sa. Før hun sa hei, før hun hilste på kjæresten min.
|
|
|
#137 |
|
Absolut ateist
|
Er man feit, så er det det eneste folk ser. Ikke rart jeg er i ferd med å bli en eremitt.
|
|
|
#138 |
|
flisespikker
|
Jeg synes aldri jeg får kommentarer, og veldig sjelden åpenbare "stygge blikk" på grunn av vekten min, og nå har jeg aldri sett deg, Sitron, men jeg er i alle fall tjukkere enn Divine. (Det er jo mulig jeg bare er skikkelig fjern og ikke får med meg hva folk ser på og sier, selvsagt.)
|
|
|
#139 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Overvekt kontra undervekt ...Senest sist uke var det en forbipasserende som mumlet noe sånt som "ta deg en joggetur" i det jeg gikk forbi.
|
|
|
#140 |
|
Textrovert
|
Sv: Overvekt kontra undervekt ...Jeg har heller aldri fått direkte kommentarer eller stygge blikk, men jeg opplever dårlige service i butikker enn da jeg var tynnere, f.eks.
|
![]() |
|
|