Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.
Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.
Veldig rart at andre barn i vår omgangskrets, samt et søskenpar i friluftbarnehage bruker samme klær som oss og gjør som oss? OG er varme og tørre i tillegg.
Altså hvis en VIL spare penger så klarer man det fint mener jeg, ved å kjøpe brukt, leite på bruktbutikker, handle på salg (av både rimlige og dyre merker).
(nettopp kjøpt 5 par ullvang sokker og lue med trumf poeng )
Vi klarer dette helt fint og mange rundt oss.
Vi har råd til å kjøpe allt nytt, men ser ikke nødvendigheten i det...
Enkelt og greit.
Enkelt og greit? Jeg bor på et LITE sted. Det er ikke bruktbutikker her for det første. Det er ikke noe å oppdrive på salg som jeg har funnet og ja, jeg er innom butikkene når det er salg. Jeg er temmelig salgsorientert. Folk her lister opp OBS, HM osv, butikker som ikke finnes her. Klart, jeg kunne kjøpt ulltøy på Exit, men det stopper på str 98 og hadde ergo bare blitt brukt en sesong. Istedet har jeg handlet ullundertøy på nett på salg til omtrent Cubuspriser, som kan holde 2-3 sesonger om det ikke blir slitt i vask. Hadde kjeg kjøpt Cubus hadde det blitt nødt til å bli byttet ut etter hver sesong.
Ullvangsokker kikket jeg på når det var salg med de hadde antisklisåle og det er uaktuelt, ikke sunt for foten i sko. Jeg foretrekker fri bevegelse i skoene fremfor å handle billigst mulig. Men jeg kjøpte de billigste ullsokkene på Reflex til 49 kr paret, fremfor de til 69 og 79. Reimaluen var en nødvendighet, den er vanntett og den kan ha hjelmlue i ull under. 3 luer er innkjøpt så langt; en i ull, en i bomull til mildere dager nå i høst og altså den fra Reima. Det er kjøpt verken mer eller mindre enn hva vi trenger.
Jeg har trålet sekkene i boden etter brukbare klær fra de andre ungene. Har dermed funnet ETT sett med ullklær til mellombruk. Vi arver aldri fra noen.
Det kan godt være at du ville foretrukket å ikke utstyre ungene godt nok til den bruken Iben trenger, men jeg velger å være bombesikker på at hun skal være varm og tørr gjennom hele sesongen. Jeg har ALDRI brukt så mye penger på tøy til de andre barna før en vintersesong, men de har heller ikke hatt behovet. De er ikke ute i timesvis hver eneste dag, i storm og blest. Ikke trenger det storme heller. De har en leirplass i skogen der ikke solen alltid når. Det er jaggu meg KALDT innimellom trærne, selv nå. Jeg tror du faktisk ikke evner å sette deg inn i situasjoner andre enn din.