Sv: Oppfordring om Burma
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Vi i betydningen FP....
Tror du virkelig ikke de som har bestemt seg for å ta på seg rødt i dag har satt seg inni situasjonen?
Men jeg kan godt snakke om alt jeg tenker rundt saken også. Jeg syns det er helt grusomt og trist, og jeg syns det er trist at Burma har hatt en så forferdelig situasjon så lenge, uten at omverdenen har brydd seg vesentlig. Jeg syns Statens pensjonsfond burde ha moral nok til å tenke på hvor pengene deres blir investert og jeg syns norske båt- og hagemøbeleiere burde holde seg for gode til å kjøpe teak og liknende materialer fra området. Jeg syns det samme om bedrifter som selger teak og unnskylder seg med at så lenge det ikke er finnes en handelsboikott så gjør de som de vil.
Jeg syns det er flott at en så enkel verdensomspennende aksjon finner sted fordi jeg tror det kan åpne øynene til endel som ikke har vært interessert før. Jeg gleder meg til å være til stede på markeringen på Rådhusplassen senere i dag, fordi jeg syns det personlig er flott å se mennesker osm engasjerer seg, ikke bare sitter og surmuler uten å engasjere seg. Jeg gleder meg til å få vite mer om saken fra personer som er personlig involvert, og kanskje finne ut måter jeg kan støtte den burmesiske radioen som holder til å på Sankthanshaugen. De jobber døgnet rundt for å sende viktig informasjon til befolkningen i Burma og en rekke svært modige journalister er knyttet til dem.
Av og til tenker jeg at det må være trist å være så desillusjonert som deg, Bina. Du tror virkelig ikke noe som helst virker du.