|
|
#441 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jordmødre
Det er veldig vondt
|
|
#442 |
|
guru advisor
|
Sv: JordmødreÅh, dette var en sterk episode. Jeg måtte se den to ganger. (Nett-tv fungerer veldig bra her, MokkMokk...) |
|
|
|
|
#443 |
|
godt brukt
|
Sv: JordmødreJeg vet ikke om jeg tør å se den siste episoden. Må se den på pc for glemte programmet. Men jeg sliter jo litt med angst denne gang (fortrengt sådan), og skal få litt ekstra oppfølging pga dette (som igjen kommer av sist fødsel). |
|
|
|
|
#444 |
|
guru advisor
|
Det er nok vanskelig for andre enn deg selv å sette seg inn i din redsel så jeg tør ikke annbefale noe så lenge jeg ikke kjenner deg... |
|
|
|
|
#446 |
|
guru advisor
|
Sv: Jordmødrehttp://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/289635 |
|
|
|
|
#447 |
|
Hertuginne
|
Sv: JordmødreJeg synes denne episoden var nydelig, den var en fin beskrivelse av hvor bra det kan være når man har riktige støttespillere rundt seg når fødselen står for en som et sant mareritt. Å se hvor flinke jordmødrene var til å møte de to kvinnene, og hvor godt de var ivaretatt var veldig flott. Hun ene fikk epidural før de i det hele tatt satte på dryppet, og jordmoren var så flink til å skryte og støtte og hjelpe, og jeg gråt skikkelig da ungen var ute og moren gråt og var overstadig lykkelig og stolt. Jeg synes denne episoden satte det med fødselsangt i et viktig søkelys.
|
|
#448 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: JordmødreJeg har sett på nett - uten et eneste hakk. Og vi har verdens dårligste nett - langt unna NRK ...
|
|
#449 |
|
Passiv
|
Samme her, men trøster meg med at de ville vel ikke vist det om det ikke gikk bra. |
|
|
#450 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Nå har ikke jeg angst, men etter denne episoden gleder meg jeg ENDA mer til å føde. Jeg kan tenke meg at dersom jeg HADDE hatt angst, hadde angsten blitt mindre av å se dette, siden man fikk se hvor bra det gikk og hvor flotte fødslene egentlig var.
|
|
#451 |
|
🎈
Helt enig. Jeg begynte å grine da jeg så hun ene gråt sånn og takket og takket jordmoren for hjelpa. Sånn var det for meg også, jeg fikk møte begge jordmødrene mine etterpå fordi jeg ville takke dem, men jeg bare gråt sånn at jeg ikke klarte helt å få uttrykt hvor fantastisk det var for meg det det gjorde for meg (men det aner meg at de skjønte det av sippinga mi
|
|
#452 |
|
Epikur
|
Sv: JordmødreJeg hører på Sånn er livet nå, der de har en oppfølging av TV-programmet: http://www.nrk.no/programmer/sider/saann_er_livet/
|
|
#453 |
|
Fola Blakken
|
Dette tror jeg er svært viktig, Mim! Det er mange som føler seg umyndiggjort, oversett og dårlig behandlet av helsepersonell, og det er det viktig å ta tak i.
|
|
|
#454 |
|
Har fått nytt nick
|
Kjenner meg igjen, ja. Når det sto på som værst sist spurte JM "er det veldig vondt nå?" i en trøstende tone, og jeg hørte meg selv pipe frem "Ja, litt" 2-3 minutter senere var Hannah født. Seriøst...LITT Sist redigert av MsM : 20-09-07 kl 17:36. |
|
|
|
|
#455 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: JordmødreJeg ser at jeg har vært utrolig heldig med begge mine fødsler, selv om jordmoren som tok i mot eldstemann ikke var min favoritt. |
|
|
|
|
#456 |
|
godt brukt
|
|
|
|
|
|
#457 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: JordmødreNår jeg så klippet fra fødselen som kommer neste gang, fikk jeg skikkelig flashback fra min fødsel. Det var akkurat sånn det var.
|
|
#458 |
|
🎈
Håper ikke du hadde samme fødselslege som meg... Hun ble faktisk sparket fra stillingen som fødselslege. En særs kompetent lege faglig sett, men fullstendig uten mellomenneskelige antenner. Under alle mine samtaler ang min fødselsangst var det sånn at i det jeg hadde sagt navnet på fødselslegen så trengte jeg ikke si et ord til, da visste alle hva jeg mente. Men dette var ting jeg fikk vite først 4 år etterpå, det var ingen som sa noe om dette da jeg satt der og fikk barselsperioden min ødelagt av å måtte bearbeide en tøff fødsel på egenhånd.
|
|
#459 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: JordmødreJeg har hatt to drømmefødsler. Første gang brukte jeg 6 timer fra jeg ble satt i gang til hun var ute, og andre gang brukte jeg fem timer fra jeg ble satt i gang til poden var ute. Begge ganger skulle jeg liksom få epidural, men rakk ikke noen av gangene. |
|
|
|
|
#460 |
|
Absolut ateist
|
![]() |
|
|