Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjemmelagd potetsalat

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-07, 10:33   #1
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hjemmelagd potetsalat

Noen som har oppskrift på en god potetsalat?

Gammel 20-09-07, 10:51   #2
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmelagd potetsalat

Jeg bruker å blande kokte potetbiter med lettrømme (Blandet med litt grov sennep) syrlige grønne eplebiter og litt hakket løk (Løken kan godt utelates) Smakes til med litt pepper og gressløk.

Kjempefriskt og godt og uten den mektige majonesen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 10:54   #3
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Hvis du søkeri forumet var det en fin tråd på dette i sommer med både rømmebaserte og olje/edikkbaserte varianter.

Men her har du ihvertfall min som blir kjempegod!

1 lite nett nypoteter (1,5 kg) kokes, avkjøles og kuttes i biter. Jeg bryr meg ikke om å fjerne skallet siden det er nypoteter.

Bland i en skål 1 finkuttet purre, 1 lite glass hele sylteagurker og 1 eple i biter.

Bland i en bolle 1 beger lettrømme (eller kesam hvis du ønsker salaten lettere) og 1 liten plastpose (av topakken til Mills) lettmajones. Smak til med salt, kvernepepper og saften av en halv sitron eller laken til syltagurken. Du trenger noe surt til å balansere alt fettet i rømmen/majoen. Gressløk eller dill blir bra til hvis du vil ha i krydderurter.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 10:55   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er min favoritt:

Til 6 personer:

10-12 (ca. 1 kg) kokte poteter
3 dl lettrømme
1 pose majones
1/2 dl sylteagurklake
1-2 finhakket løk (egentlig skal det være en purre også, men jeg syns ikke det passer i denne)
2 stk. finhakket sylteagurk
smak til med salt og pepper

Dryss over frisk, hakket gressløk

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 11:00   #5
Ivrig
På farten igjen

Ivrig sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Ivrig er litt kul
Standard

Min potetsalat er med rømme og sennep, hakket løk og hvitløk, kapers og rødbeter (ikke mye av sistnevnte, for du kan ende med en helt rosa potetsalat). Pepper og salt på toppen, og gjerne friskhakkede urter

PS: Jeg har fått anbefalt å bytte ut rømmen med rømmekolle for en sunnere variant, men har ikke prøvd det selv

Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 11:03   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shanti, her.

PS: Jeg har fått anbefalt å bytte ut rømmen med rømmekolle for en sunnere variant, men har ikke prøvd det selv

Jeg har laget min med både rømmekolle (ekstra lett rømme) og med kesam utspedd med et par spiseskjeer lettmelk. Det har funket veldig bra det også. Merket ikke nevneverdig forskjell på smaken.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:39.