Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva blir EGENTLIG galt med et bomullslag utenpå ullen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-07, 21:29   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.115
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva blir EGENTLIG galt med et bomullslag utenpå ullen?

Jeg har glemt dette. Vi bruker ull innerst på kroppen til S 2.5 år hele vinteren; så et mellomlag (ullfleece eller lignende) så vindtett. Ber derfor om at bukse feks tas av i barnehagen før dress kommer på. Nå er høstantrekket tynn ullgenser inne og så foret fleece utenpå når han skal ut. Men så driver de og tar på ham en bomullsgenser fra SKIFTEKLÆRNE utenpå ullen og før fleecen *blir sprø*.

1) Kan dere på noen måte forstå hvorfor?
2) Hva er den vitenskapelige forklaringen på at dette ikke er smart? Antar samme forklaring kan brukes når de antagelig tar parkdressen rett utenpå bomullsbuksa til vinteren . Jeg har lest om dette før, men husker ikke, nå "bare gjør vi sånn" liksom, men tydeligvis ikke alle andre .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)

Sist redigert av apan : 19-09-07 kl 21:35.
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:34   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.891
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva blir EGENTLIG galt med et bomullslag utenpå ullen?

Det virker som om en del tror at jo flere lag, jo bedre. Samme hva lagene består i. Litt som foreldrene mine, som mener at strømpebukse + hjemmestrikkede sokker i diverse garn er myyye bedre i vintersko enn de blandingssokkene jeg bruker (ulvang, trysilsokk osv).

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:36   #3
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva blir EGENTLIG galt med et bomullslag utenpå ullen?

Så vidt jeg husker på stående fot...så holder ikke bomullen seg varm når den blir våt, den trekker til seg vann, og blir også ganske tung når den blir våt. Ren ull holder på varmen selv om den blir våt. Men bedre med bomull utenpå ullen enn innenfor....Men våt bomull inntil kroppen blir kaldt...brrr...

Sikkert noen andre som kan dette bedre enn meg =) Sikkert mye på google også

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:37   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.115
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir EGENTLIG galt med et bomullslag utenpå ullen?

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Så vidt jeg husker på stående fot...så holder ikke bomullen seg varm når den blir våt, den trekker til seg vann, og blir også ganske tung når den blir våt. Ren ull holder på varmen selv om den blir våt. Men bedre med bomull utenpå ullen enn innenfor....Men våt bomull inntil kroppen blir kaldt...brrr...

Sikkert noen andre som kan dette bedre enn meg =) Sikkert mye på google også

Ja, enig med du. Det er jo dette at bomull blir kald når den blir våt. Men så blir den jo strengt tatt ikke våt i dette "mellomlaget" så derfor leter jeg etter noen andre argumenter. Jeg skal selvsagt gi dem en salve for dette . Det blir som jeg vil uansett, men en begrunnelse skader aldri.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:39   #5
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva blir EGENTLIG galt med et bomullslag utenpå ullen?

Ullen transporterer fuktigheten ut, helt til ytterdressen som slipper den helt ut, mens bommul lagrer fuktigheten sånn at den ikke kommer videre, og derfor ikke helt ut til ytterdressen

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:43   #6
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.476
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva blir EGENTLIG galt med et bomullslag utenpå ullen?

Jeg tror ikke det er noen vektige argumenter for å ikke gjøre det slik som barnehagen gjør. Ull inn mot kroppen sikrer jevn temperatur og at barnet holder seg varm selv om det blir svett og våt. Bomullen utenpå blir jo bare som et ekstra isolerende lag.

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:47   #7
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva blir EGENTLIG galt med et bomullslag utenpå ullen?

Nei, jeg kan ikke forstå. Synes det er mye ymse påkledning i bgh til eldstegutten vår også, de tar jo gjerne på han 3 ullgensere under yttertøyet når det er 12 grader ute
Jeg synes det holder med tynn ulltrøye, tynn ullbukse og en litt tykkere ullgenser under regntøyet/høstdressen selv når det er nede i 6 grader. Gutten min er dessuten varmblodig og veldig aktiv, har aldri opplevd at han har vært kald etter å ha vært ute. Det du kan gjøre er jo å henge opp en lapp på plassen hans om hva han skal ha på seg, eller snakke med de som tar seg av påkledningen.
I dag la jeg merke til en av de ansatte som kledde på en gutt en joggebukse over dongeribuksen da han skulle ut.. høres veldig behagelig ut . Men skjønner jo at vi foreldre også må tenke på hva slags klær vi sender med ungene i bhg og at vi ikke lager for mye jobb for personalet.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:49   #8
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva blir EGENTLIG galt med et bomullslag utenpå ullen?

Hvis han ikke blir så svett at han faktisk blir gjennomvåt og bomullen også blir våt, så spiller det ingen rolle.
Men utover det så er det jo luften i klærne som varmer, IKKE stoffet i klærne. Dermed kan det faktisk virke mot sin hensikt å stappe på barna mest mulig.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:51   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.115
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir EGENTLIG galt med et bomullslag utenpå ullen?

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Ullen transporterer fuktigheten ut, helt til ytterdressen som slipper den helt ut, mens bommul lagrer fuktigheten sånn at den ikke kommer videre, og derfor ikke helt ut til ytterdressen

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Hvis han ikke blir så svett at han faktisk blir gjennomvåt og bomullen også blir våt, så spiller det ingen rolle.
Men utover det så er det jo luften i mellom klærne som varmer, IKKE klærne. Dermed kan det faktisk virke mot sin hensikt å stappe på barna mest mulig.

Tror jeg har det her. Takk! Men utover det er det jo dette med både luftlag og også bevegelighet, jeg ser ikke noe mål i å ha på flest mulig lag. Dessuten har vi sannelig nok klesvask .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:52   #10
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva blir EGENTLIG galt med et bomullslag utenpå ullen?

Det er ikke noe vits å ha på han så mye nei.
Det i seg selv burde jo holde som argument.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:58   #11
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva blir EGENTLIG galt med et bomullslag utenpå ullen?

Det er jo heller ikke noe behagelig å være for varm, jeg kjenner ihvertfall at jeg blir stresset da.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 22:10   #12
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva blir EGENTLIG galt med et bomullslag utenpå ullen?

Men er fleece så innmari bra, da?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 22:13   #13
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.528
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir EGENTLIG galt med et bomullslag utenpå ullen?

Jeg er enig med apan, tror ikke det spiller noen rolle egentlig.

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg tror ikke det er noen vektige argumenter for å ikke gjøre det slik som barnehagen gjør. Ull inn mot kroppen sikrer jevn temperatur og at barnet holder seg varm selv om det blir svett og våt. Bomullen utenpå blir jo bare som et ekstra isolerende lag.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 22:23   #14
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva blir EGENTLIG galt med et bomullslag utenpå ullen?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Men er fleece så innmari bra, da?

Det lager mye luft i mellom ullen og ytterlaget, så ja. Alt som er "fluffy" og fuktavisende er fint å ha på.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 22:46   #15
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir EGENTLIG galt med et bomullslag utenpå ullen?

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

..............................I dag la jeg merke til en av de ansatte som kledde på en gutt en joggebukse over dongeribuksen da han skulle ut.. høres veldig behagelig ut . Men skjønner jo at vi foreldre også må tenke på hva slags klær vi sender med ungene i bhg og at vi ikke lager for mye jobb for personalet.

Kanskje det var det beste alternativet. Dongeri er ikke varmt!

Da jeg reiste på jobb i dag tidlig var det 2 grader, utover formiddagen ble det litt varmere, men det regnet og var skikkkelig kaldt.
Dongeribukse er vel ikke nok under regndressen?

60 % av ungene hadde ikke ordentlig klær med seg. Longs, fleece eller ull var det bare 2 av 14 unger som hadde.
Da er det kanskje bedre med en joggebukse utenpå dongerien ...

Det er veldig mye dårlige klær i hyllene til barnehagebarna.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 23:09   #16
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir EGENTLIG galt med et bomullslag utenpå ullen?

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Ullen transporterer fuktigheten ut, helt til ytterdressen som slipper den helt ut, mens bommul lagrer fuktigheten sånn at den ikke kommer videre, og derfor ikke helt ut til ytterdressen

Nei, ull transporterer ikke fuktighet, den holder på fuktighet.

Det er derfor man ikke skal bruke sokker av ren ull i gore-tex-støvler.

Men i motsetning til bomull, varmer ullen selv om den er våt. Jeg kan egentlig ikke tenke meg andre argumenter mot et bomullslag enn dette - det trekker vann, og kjøler ned barnet. Og ekstra kleslag er et poeng; for hvert ekstra lag tilfører man et lag stillestående luft, og det er det som isolerer.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 23:09   #17
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva blir EGENTLIG galt med et bomullslag utenpå ullen?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Kanskje det var det beste alternativet. Dongeri er ikke varmt!

Da jeg reiste på jobb i dag tidlig var det 2 grader, utover formiddagen ble det litt varmere, men det regnet og var skikkkelig kaldt.
Dongeribukse er vel ikke nok under regndressen?

60 % av ungene hadde ikke ordentlig klær med seg. Longs, fleece eller ull var det bare 2 av 14 unger som hadde.
Da er det kanskje bedre med en joggebukse utenpå dongerien ...

Det er veldig mye dårlige klær i hyllene til barnehagebarna.

Nei, jeg synes heller ikke at en dongeri var nok under regntøyet, selv om det var 8 grader ute. Men synes at han heller burde hatt en stilongs på seg med en joggebukse over, men som jeg nevner så har jeg jo forståelse for at personalet ikke har tid til en slik omkledning med tanke på alle ungene de skal kle på. Kritikken her var vel egentlig rettet mot foreldrene, jeg skjønner ikke helt hvorfor en 2-åring trenger å ha på seg dongeribukse i barnehagen.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 23:17   #18
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir EGENTLIG galt med et bomullslag utenpå ullen?

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Nei, jeg synes heller ikke at en dongeri var nok under regntøyet, selv om det var 8 grader ute. Men synes at han heller burde hatt en stilongs på seg med en joggebukse over, men som jeg nevner så har jeg jo forståelse for at personalet ikke har tid til en slik omkledning med tanke på alle ungene de skal kle på. Kritikken her var vel egentlig rettet mot foreldrene, jeg skjønner ikke helt hvorfor en 2-åring trenger å ha på seg dongeribukse i barnehagen.

Det er sjelden tid det står på når ungene skal kles på for å gå ut (bortsett fra de som kler seg selv og har det travelt ), men heller at det mangler alternativer til dongerien.
Barnehagen har ikke ekstra longs til alle ungene når de trenger det. Selvfølgelig får ungene låne dersom det finnes, men det er mye av "lånetøyet" som ikke kommer tilbake - spesielt truser, sokker og longs/strømpebukser.

Jeg har lett etter longs i dag. Resultatet var dårlig, men barnet hadde fire - 4 dongeribukser i skiftetøyet sitt

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 23:31   #19
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva blir EGENTLIG galt med et bomullslag utenpå ullen?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Det er sjelden tid det står på når ungene skal kles på for å gå ut (bortsett fra de som kler seg selv og har det travelt ), men heller at det mangler alternativer til dongerien.
Barnehagen har ikke ekstra longs til alle ungene når de trenger det. Selvfølgelig får ungene låne dersom det finnes, men det er mye av "lånetøyet" som ikke kommer tilbake - spesielt truser, sokker og longs/strømpebukser.

Jeg har lett etter longs i dag. Resultatet var dårlig, men barnet hadde fire - 4 dongeribukser i skiftetøyet sitt

He he, jeg bare synes de ser så stresset ut når de kler på ungene for å gå ut, så jeg tenkte at det kanskje var derfor hun trakk en joggebukse utenpå dongerien, men det var sikkert ikke så mange andre alternativer heller....

4 dongeribukser var ikke verst...

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 23:59   #20
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir EGENTLIG galt med et bomullslag utenpå ullen?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Det er sjelden tid det står på når ungene skal kles på for å gå ut (bortsett fra de som kler seg selv og har det travelt ), men heller at det mangler alternativer til dongerien.
Barnehagen har ikke ekstra longs til alle ungene når de trenger det. Selvfølgelig får ungene låne dersom det finnes, men det er mye av "lånetøyet" som ikke kommer tilbake - spesielt truser, sokker og longs/strømpebukser.

Jeg har lett etter longs i dag. Resultatet var dårlig, men barnet hadde fire - 4 dongeribukser i skiftetøyet sitt

Men når dere oppdager sånt, sier dere fra til foreldrene? For jeg tror at det rett og slett er mange uvitende som ikke tenker over sånne ting. Bortsett fra at de burde kunne tenkt seg å legge en longs der når det har vært frost om natta kanskje.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no