Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Trenger mange svar, har blitt lurt!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-07, 10:51   #61
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger mange svar, har blitt lurt!

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Sendte en aldri så liten e-post og meldte min "interesse" nå.

Hehe.
Kanskje vi skal oppholde henne med useriøse telefoner i ett kjør på kveldene, så ingen seriøse kjøpere slipper igjennom på telefonen?

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 11:04   #62
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Takk for tilbakemelding alle som har svart, jeg har ihvertfall kommet i godt humør igjen

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 11:09   #63
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Nå vet jeg ikke hva "en lite subtil måte " betyr :domsometbrø:, men i det første innlegget virket det på meg som om du ikke forsto hvorfor HI var skuffet siden du skrev at når hun hadde valgt å gi bort noe så kan det ikke være viktig for henne hva den som har fått det gjør med det etterpå.

Subtil betyr hårfin, spissfindig, underfundig. Lite subtil blir motsatt.

Gammel 17-09-07, 11:15   #64
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt at du er i bedre humør igjen. Jeg har opplevd noe lignende tidligere, solgt noe - og det har blitt satt inn på Finn.no til høyere pris rett etterpå. Det falt meg ikke inn å klage, selv om jeg synes det var merkelig. Nå vet jeg at det finnes folk som tjener mye penger på bruktbutikk kjøp/salg. Forskjellen mellom denne damen og en som driver med brukthandel er vel strengt tatt ikke så stor, jeg antar at de også jobber hardt for å få tak i ting som er rimelig eller gratis.

Gammel 17-09-07, 11:24   #65
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Godt at du er i bedre humør igjen. Jeg har opplevd noe lignende tidligere, solgt noe - og det har blitt satt inn på Finn.no til høyere pris rett etterpå. Det falt meg ikke inn å klage, selv om jeg synes det var merkelig. Nå vet jeg at det finnes folk som tjener mye penger på bruktbutikk kjøp/salg. Forskjellen mellom denne damen og en som driver med brukthandel er vel strengt tatt ikke så stor, jeg antar at de også jobber hardt for å få tak i ting som er rimelig eller gratis.

Ja det er vel folk som rett og slett driver penger på dette. Hva var det du solgte da? ikke stellebord vel
Det som provoserte meg mest var jo at hun løy til meg og at de lyger i annonsen, bare for å tjene penger. Og de tør jo å legge ut fullt tlf-nr og adresse så de er tydeligvis ikke flau engang...det er jo nesten skremmende.

Gammel 17-09-07, 11:38   #66
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

La oss bombardere henne!!!

Gammel 17-09-07, 13:27   #67
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Hun har fått det, du er blitt kvitt det. Hva hun velger å gjøre med det, er hennes sak. Jeg syns ikke du har blitt lurt.

At hun lyver i annonsen får du heller vurdere om du vil rapportere.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 13:31   #68
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg skjønner at du føler deg litt lurt, men det er vel ikke så mye du kan få gjort med det. Gitt bort, er gitt bort.

Send henne en mail via annonsen, og si hva du mener om stuntet hennes. Så får hun en tilbakemelding på at du følger med, og ser hva hun gjør. Gjør henne oppmerksom på at du ser hun prøver å snyte kunder, og at du skal rapportere til Finn.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 13:33   #69
Marge

Marge sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hun har fått det, du er blitt kvitt det. Hva hun velger å gjøre med det, er hennes sak. Jeg syns ikke du har blitt lurt.

At hun lyver i annonsen får du heller vurdere om du vil rapportere.

Jeg synes at jeg har blitt lurt jo når jeg gir henne babyklær fordi hun sier at hun er gravid og har dårlig råd, og dette ikke stemmer. Hadde ikke du følt deg lurt? Men er nok siste gangen jeg er så dumsnill.

Gammel 17-09-07, 13:35   #70
Marge

Marge sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Jeg skjønner at du føler deg litt lurt, men det er vel ikke så mye du kan få gjort med det. Gitt bort, er gitt bort.

Send henne en mail via annonsen, og si hva du mener om stuntet hennes. Så får hun en tilbakemelding på at du følger med, og ser hva hun gjør. Gjør henne oppmerksom på at du ser hun prøver å snyte kunder, og at du skal rapportere til Finn.

Jeg har sendt henne melding, fikk omtrent et trusselbrev tilbake via sms av kjæresten hennes.... De trives godt med seg selv skjønner jeg.

Gammel 17-09-07, 13:36   #71
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Jeg synes at jeg har blitt lurt jo når jeg gir henne babyklær fordi hun sier at hun er gravid og har dårlig råd, og dette ikke stemmer. Hadde ikke du følt deg lurt? Men er nok siste gangen jeg er så dumsnill.

Nei, det hadde jeg ikke. Jeg gir bort ting fordi jeg ikke har bruk for dem. Når jeg har gitt bort, er det ikke mitt lenger. Hvis jeg hadde vært så opptatt av hvor det ble av, hadde jeg ikke gitt det bort.

Gammel 17-09-07, 13:44   #72
Marge

Marge sin avatar

Standard

Nei, det hadde jeg ikke. Jeg gir bort ting fordi jeg ikke har bruk for dem. Når jeg har gitt bort, er det ikke mitt lenger. Hvis jeg hadde vært så opptatt av hvor det ble av, hadde jeg ikke gitt det bort.

Så du føler deg ikke lurt når folk lyger til deg?

Gammel 17-09-07, 13:52   #73
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg har sendt henne melding, fikk omtrent et trusselbrev tilbake via sms av kjæresten hennes.... De trives godt med seg selv skjønner jeg.

Herregud for noen folk!

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 13:57   #74
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må prøve å ikke ta det så tungt. Det er kipt å bli utsatt for slike mennesker, irriterende også, men du har jo ikke gjort noe galt. Alle her ville vel gjort det samme - vi går ikke rundt med løgndetektorer i lommen. Hvis du hadde giddet, så kunne jo du også ha solgt tingen på finn, du kunne ha lurt noen opp i stry og prakket noen stellerbodet på noen til overpris - men det er heldigvis ikke den du er.

Men hvis du fremdeles ikke klarer å legge det bak deg, så får du legge ut en falsk "Gis bort" -annonse med henne navn og mobnr. der du tilbyr gratisbilletter til Branns hjemmekamper resten av sesongen.
(Kødda. Ikke gjør det. De høres ikke gode ut. )

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 14:19   #75
Marge

Marge sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Du må prøve å ikke ta det så tungt. Det er kipt å bli utsatt for slike mennesker, irriterende også, men du har jo ikke gjort noe galt. Alle her ville vel gjort det samme - vi går ikke rundt med løgndetektorer i lommen. Hvis du hadde giddet, så kunne jo du også ha solgt tingen på finn, du kunne ha lurt noen opp i stry og prakket noen stellerbodet på noen til overpris - men det er heldigvis ikke den du er.

Men hvis du fremdeles ikke klarer å legge det bak deg, så får du legge ut en falsk "Gis bort" -annonse med henne navn og mobnr. der du tilbyr gratisbilletter til Branns hjemmekamper resten av sesongen.
(Kødda. Ikke gjør det. De høres ikke gode ut. )

He he, takk for tipset, men sikkert best å la være ja

Gammel 17-09-07, 14:30   #76
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Så du føler deg ikke lurt når folk lyger til deg?

Jo, det kan nok hende. Men jeg bruker ikke energi på å finne ut hva folk gjør med ting jeg har gitt bort.

Gammel 17-09-07, 14:30   #77
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det er ikke så enkelt (for alle). Man gir ofte bort til et bestemt formål; barnehjem i Romania, Frelsearmeen etc og ønsker derfor at det man gir bort ikke blir brukt til noe annet. Samme her, hun trodde jenta var gravid og hadde dårlig råd, og ga da bort babyklær i tillegg for å være grei. Hadde de ikke lurt henne hadde HI sikkert gitt det til noen andre hun syntes TRENGTE det. Hovedformålet er altså for mange ikke bare å gi bort for å bli kvitt det, men at man ønsker at det går til et godt formål. I dette tilfellet ble hun jo lurt, og kunne ha gitt til det til noen av de andre interesserte, Fretex eller bekjente som trengte det. Skjønner godt at hun blir sur.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 14:38   #78
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utrolig frekt!
Du får vel neppe stellebordet tilbake, men innrapportering til Finn.no er på sin plass.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 14:47   #79
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skulle vært som på qxl hvor man kan gi 'karakterer' til selgerene, for dermed å få stemplet henne som en useriøs selger.

Gammel 17-09-07, 21:53   #80
Ivrig
På farten igjen

Ivrig sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Ivrig er litt kul
Standard

Hva kan Finn.no gjøre med saken? Mener ikke å være negativ, men hun selger jo noe som hun har fått, og jeg kan ikke tenke meg at det er ulovlig så lenge hun har skaffet seg varen hun selger på lovlig vis.
Eneste jeg kan tenke meg at Finn kan gjøre, er å kreve endring av annonsen, slik at det ikke står noe galt der.
Skjønner godt at du er provosert likevel. Og så tørr hun ikke engang ta telefonen. Feiging!

Hold oss oppdatert!

Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:35.