Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naken sammen med ungene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-07, 16:26   #61
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naken sammen med ungene?

Pappa dekker seg helt til for jentene på 5 og snart 7, mens jeg gjør ikke det.
Jeg synes rundt 3-4 år er passende å begynne å dekke seg til for det motsatte kjønn.

Gammel 05-09-07, 16:37   #62
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Er vokst opp med å aldri se foreldrene mine nakne som jeg kan huske.
Med unntak av at min far aldri låste døren da han var på do, og det syntes jeg var ekkelt.

Har egentlig aldri tenkt over det i forhold til ungene, men de er jo så små enda.
Kan fint dusje mens de er på badet, men vi går aldri rundt helt nakne i huset.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 16:40   #63
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Jeg har et kjempeavslappet forhold til nakenhet, og det har ikke sambo. Han så sånn ca ut første gangen han var hjemme hos meg, og pappa sprada fra uthuset til hovedhuseti naken (ca 15 meter).

Må innrømme at jeg lo litt da vi og et vennepar tok med oss ungene i badeland. Jentene var sammen i en garderobe, og guttene i en egen. Vennene våre har en meget kvikk gutt på 4 som kom med følgende kommentar: "Pappa, hvorfor har du så skjeggete og liten tiss, men han mannen der har kjeeeempe stor og ikke skjegg

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 16:49   #64
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror Mims og min egen far er i slekt!

Her i huset har vi et avslappet forhold til det å være naken. Storebror på 11 har begynt å låse døren når han er på do eller dusjer, men kan fint valse naken opp på rommet etterpå for å finne klær. Ikke svimer han av om han ser meg eller mannen naken heller. Jentene på 8 og 3 er helt avslappet til både sin egen og andres nakenhet. Mannen ble imidlertid litt forlegen da lillemor kom inn på badet en morgen og sa: Pappa, korr stor tiss du har!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 16:53   #65
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MiaPia:

Jeg tror forresten Mim, Canisa, MiaPia og jeg egentlig er søstre. Ihvertfall halvsøstre, med samme far.

For meg er det, og har alltid vært, helt greit. Det er sikkert derfor jeg er lite hemmet overfor barna selv også. Og hos oss er det faktisk seksåringen som er den sjenerte. Som hun sa til broren sin en dag på badet: Jeg kan se tissen din! Det er faktisk ganske ekkelt.

Broren kunne ikke gitt mer blaffen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 17:05   #66
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i huset sier storesøster det samme til lillebror. Så han rister tissen mot henne og da hviner hun av "frykt". Tror neppe det er så ekkelt som hun skal ha det til.

Gammel 05-09-07, 17:07   #67
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Her i huset sier storesøster det samme til lillebror. Så han rister tissen mot henne og da hviner hun av "frykt". Tror neppe det er så ekkelt som hun skal ha det til.

:flashback fra fortiden:
Og det _er_ ekkelt

Gammel 05-09-07, 17:16   #68
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i huset er nakenhet naturlig. Vi hadde en periode eldstemann var litt over kanten opptatt av det som hang mellom beina på pappa, og da sov han med pysjbukse, men nå er hun over det igjen, og nakenheten råder atter i heimen . Men min kjære dekker til eventuelle morgenbrød, det får være måte hva en 7-åring skal måtte forholde seg til 2-åringen tror jeg ikke helt har noe forhold til akkurt det.

Tror ikke ungene har vondt av å se oss nakne, tvert i mot .

Om vi kommer til å begynne og kle på oss etterhvert? Vi får se, hvor bekvemme vi og ungene er med nakenheten.

Gammel 05-09-07, 17:22   #69
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sønnen til ei venninne kikket en morgen da han var fire år på sin nakne mor og utbrøtt: "mamma! Har du slutta med tiss!?"

Det gikk plutselig opp for ham at mamma ikke hadde samme utstyr som ham .

Vår 2-åring sier "mamma pupp, pappa og jeg tiss". Men støresøsteren blir han ikke helt klok på, for hun har jo ingen av delene

Gammel 05-09-07, 17:53   #70
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Iben kommenterer allerede; din rumpe er stor, mamma. Min rumpe er liten og fin den!

Min eldste kommenterte for et par år siden:

"Mamma, hvorfor har du tissen i rompa?"

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 17:54   #71
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Naken sammen med ungene?

Jeg sprader ikke naken rundt støtt, det er ikke naturlig for meg.
Men jeg dusjer med avkommet og dekker meg ikke til hvis jeg skal hente klær på soverommet foreks.
Den dagen avkommet reagerer vil det bli respektert og tatt hensyn til.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 18:34   #72
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Mine to eldste er nå blitt 13 og 15 år. Jeg skjuler meg ikke, men splitter naken får ikke min sønn på 13 år se meg. Jeg har vært litt opptatt av at de skal kunne se min kropp. Det er mest siden jeg mangler et bryst. Jeg vil at de skal se at kropp er greit uansett. Men når jeg har en sønn i tenårene så syns jeg det er naturlig at han slipper å se meg splitter naken, men litt overkropp er greit.. Vi har kun et bad, men nå har jeg begynt å låse når jeg dusjer. Vi har glassvegg og kan ikke skjule oss i dusjen.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 19:12   #73
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Kan ikke se noe galt i å være nakne sammen med ungene. Ihvertfall så lenge ingen av dem reagerer på det. Regner med tiden kommer tidsnok da alt er flaut for de.
Vi har aldri tenkt på at å være nakne sammen med ungene er noe rart.

Minste er nudist og skulle nok gått uten klær hele tiden.
Eldste begynner å bli litt mer reservert. I klassen dusjer alle jentene etter gymmen med truse.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 19:17   #74
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Eldste begynner å bli litt mer reservert. I klassen dusjer alle jentene etter gymmen med truse.

Jøss. Jeg kan ikke huske at det var noen som vurderte det en gang i løpet av oppveksten min. Man får jo ikke vasket seg da. *føler meg gammel*

Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 19:19   #75
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jøss. Jeg kan ikke huske at det var noen som vurderte det en gang i løpet av oppveksten min. Man får jo ikke vasket seg da. *føler meg gammel*

Det spurte jeg henne om også, men det var vist ikke noe problem; bare vaske seg under trusa det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 19:24   #76
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke se problemet. Skal man ikke kunne vise seg nakne for barna sine? Hvorfor ikke? Nakenhet er da naturlig, med mindre man løper rundt i offentligheten.

Gammel 05-09-07, 19:34   #77
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har et avslappet forhold til nakenhet her i huset også, og jeg dusjer sammen med ungene og en av oss har de med seg på badet på morra.

Gammel 05-09-07, 19:39   #78
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Det der er jo egentlig bare veldig trist.

Gammel 05-09-07, 19:50   #79
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg viste han arret etter KS en gang. Han vet at han ikke er tatt med KS, så han kvitterte med: "Ja, og så vil jeg se det andre?" Der gikk grensen for mor, gitt.

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Da er vi to Blå!

Tre!

Opprinnelig lagt inn av Sue, her.

:" Pappa, jeg ser tissen din. Kan jeg få ta på den?" Da satte pappa'n foten ned og sa nei, gitt
Ellers er det stor stas å se rompa til mamma og det må selvsagt påpekes hver dag, og gjerne med en kommentar som "mamma, du har jammen meg stor rompe!"

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Min venninne klarte ikke å få samboeren til å forstå at tenåringsdatteren hennes syntes det var flaut at han vandret naken fra soverommet i 2. etasje til dusjen i kjelleren mens hun hadde venninner på besøk.

Jeg dekker meg tidvis til, men det er mer pga naboene enn familien. Gubben er litt oppgitt over meg når jeg står på soverommet og skifter, jeg snur ryggen til vinduet i steden for å trekke for gardinene.

Gammel 05-09-07, 20:55   #80
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Full nakenhet i Mimheimen. Jeg er oppvokst i en ganske naken hippiefamilie, og det har gått bra med meg. Jeg synes hysterisk tildekking i familien blir rart. Lille ser sine foreldre nakne hver eneste dag, og jeg tror det går bra med henne også.

Det gikk bra med meg også!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.