Mitt regnestykke på sukker
I mitt regnestykke tar jeg for meg sukkervarer som godterier og kaker og is.
52 søndager med kaffimat, noen hjemme og noen hos bestemødre.
52 lørdager med lørdagsgodt.
25 bursdagsfeiringer i barnehagen
7 bursdagsfeiringer for venner
4 bursdagsfeiringer for vår familie
8 andre bursdagsfeiringer for øvrig familie
5 påskedager
17 mai
Sankt Hans
17 dager i desember (kaker 7 dager i romjulen, pluss baking hjemme, i barnehagen, hos bestemor, luciadagen, juleverksted, nissefest, juletrefest og andre besøk osv).
(og så kan jeg jo plusse på is hver dag i juni og juli så har jeg tatt høyde for ikke hver dag og noen dager med i mai og august), og så har de bakedager i barnehagen utover dette. + Sommerfest og karneval i bhg. Da er vi oppe i 236 dager. Og så kan jeg jo plusse på alle dagene de serverer kjeks til frukten i barnehagen (mer enn en gang i uken dessverre), og alle de dagene vi møter på farmor, mormor, oldemor, tanter, liksomtanter og naboer ol, som synes at “Jeg ser dem jo så sjelden, så jeg må jo få lov til å gi dem noe“. Og hvis alt dette spres over ulike dager, så er vi oppe i over 300 sukkerdager i året. Kanskje litt under dersom det kommer flere ting på en dag.
Jeg synes det er mye jeg.
Da synes jeg det er viktig å kutte litt ned på dette, og sørge for at resten av kostholdet ser bra ut. Sørge for at man spiser grovt brød med pålegg på og ikke hvitt brød med syltetøy, slik at det ikke blir energi med energi på istedet for fiber og vitaminer med byggesteiner og vitaminer og fettsyrer på.
Sist redigert av DM : 05-09-07 kl 00:29.
|