Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?
Opprinnelig lagt inn av Superior, her.
Altså..
Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn? Da tenker jeg på slike tanker som går på :
"Ja, det hadde vært hyggelig med en liten gutt/jente nå"
Jeg må innrømme at jeg ønsket meg en baby når jeg var gravid sist. Når jeg oppdaget det var en gutt ble jeg overlykkelig.. Jeg hadde sikkert blitt like glad om jeg fikk en jente, men det vet jeg jo ikke. Jeg tror det.. For jeg ønsket meg oppriktig en liten baby, og hadde ikke tanker om et bestemt kjønn.
Jeg hadde samme utgangspunkt som deg Superior, to jenter fra før. Jeg ønsket meg bare en baby, for jeg hadde sett for meg tre barn var passelig. Kjønn var vi ikke opptatt av i det hele tatt, vi ventet bare på den babyen som skulle fylle familiepuslespillet vårt.
Da jordmor løftet minsten opp og jeg så det var gutt, fikk jeg to tanker i hodet. Den ene sa: Herregud, det er en gutt!!! Men jeg er jo jentemamma.... Mens den andre sa: Ååååå, en gutt! Skal jeg få oppleve det å?!
Forøvrig er jeg enig i at det er forskjell på å ønske seg under svangerskapet, og ikke bli glad for det som kommer. Når fødselen er over blir nok de aller, aller, aller fleste glad i det barnet so kom, uansett kjønn og ønske.
|