Sv: Hva gjøre med mellombrunt hår når det begynner å bli grått?
... og jeg lurer litt på hvorfor man absolutt skal unngå at hår gulner. Har lurt på det mange ganger, for det ser ut til å være en bred oppfatning, men jeg har sett folk med grått eller grånende hår, som har gultoner, og jeg synes ikke det er stygt. Er det stygt? Det kan være fint med kalde grå- eller brunfarger, men det kan også være fint med gyldne, det kommer alt an på personen som bærer det, synes jeg, og hvordan det står til hud- og øyefarge.
Mitt har grånet litt mer i bredere felt, og absolutt ikke jevnt fordelt. Jeg synes det gir en litt kul effekt, og har bare latt det gå sin gang, mest av nysgjerrighet i starten, for å se hvordan det ble, det var ganske gøy å følge med på. Det har jevnet seg litt mer ut nå, enn hvordan det var i starten, men fortsatt er det en hel del lysere i et bredt felt foran enn bak, og lysere på venstre enn på høyre side. Men jeg får også kompliment for det, rett som det er, både av frisører og andre, og noen tror jeg har farget det slik. Jeg har aldri brukt blå- eller lillashampo, så det er mulig det går mot gult, og er sikkert ikke så kaldt som folk flest ønsker det, det vet jeg ikke. Men det har i alle fall grånet naturlig, jeg har ikke bleket/stripet det, så mulig det er annerledes da, hvis det stemmer som Miss Norway sier over. Jeg er i alle fall ikke spesielt flink til å beskytte håret mot sol, jeg liker ikke å gå med noe på hodet.
Sist redigert av My : 05-05-26 kl 16:12.
|