Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Forberede stor bolig med utleieenhet til salg

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 07:39   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Forberede stor bolig med utleieenhet til salg

Plutselig skal vi selge hus på 390 kvm med utleieenhet. I sokkel bor 4 studenter. Der får jeg bare styletkjøkken og bad svært begrenset.
Må legge vekt på uteområder og resten av huset. Har tre uteplasser er som må ordnes, samt inngangsparti som skal fjerne ved fra og pyntes opp. Noen forslag til hva som kan gjøres utenfor? Ser kanskje for meg noen lykter og krukker med tre/ planter?
5 store soverom og tre bad, tre stuer, kjøkken og gang må fikses..
hva er beste stylingtips i ulike rom, og noe jeg absolutt ikke skal gjøre?
Olje, krydder, nybakt brød på kjøkkenet?

Sist redigert av tinkadott : I går kl 10:17.
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 08:06   #2
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forberede stor bolig med utleieenhet til salg

Har du tre utedoer? De burde kanskje fjernes før visning.

Gammel I går, 08:47   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Har du tre utedoer? De burde kanskje fjernes før visning.

Heldigvis uteplasser 🤪

Gammel I går, 09:46   #4
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Heldigvis uteplasser 🤪

Eg daue!!

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I går, 09:55   #5
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Regnet med at det var litt feil i autocorrecten..

Vet ikke hva jøulinerom er men vi solgte vårt hus i påsken i fjor. Hadde jo tenkt på det en god stund så vi hadde noen runder med rydd og kast sommeren før og ikke minst å male huset, før vi satte inn støtet for megler.
Tok noen fine bilder av hagen sommeren før som ble brukt i salgsoppgaven.
Vi hadde bodd der i nesten 30 år og malte kun et rom før salget. Det så ikke så ille ut rundtom ellers for vi har veldlikeholdt oppigjennom så valgte å ikke male flere rom.

Fikk ros av megler for at det så luftig og pent ut for vi har egentlig ikke så mye nips og krams men de ville at vi skulle ta vekk alle gardiner. Det gjorde vi heller ikke.
Det fulgte med 1 times råd fra en stylingsekspert hvor vi gikk igjennom huset.

Fikk tips om å kjøpe rimelige sengetepper på Rusta. Disse, https://www.rusta.com/nb-no/interior...r-501211800101

Og lage å lage sånne hotellsenger med masse puter bak. Det gjorde vi heller ikke. La etpar store lyse hotellputer i vår seng. Og etpar store pelsputer i guttas senger. Og et teppe litt på skrå nederst.
Kjøpte inn en bukett til stuebordet, noen krydderplanter til kjøkkenet og etpar fjøler. De ville ha 3 soner med sånn pynt på kjøkkenet. Jeg googlet Finnannonser for å få tips.
Endte med en rund fjøl med salt/pepper og kjøpte småtomater på kvist som lå litt over hverandre, et annet sted med krydderplanter og siste sted med kaffemaskin, kapsler og et glass med brune sukkerbiter. Det var visst nok.
Og satt ut etpar store lykter på terrassen, et pelspledd over en utestol, en bok og en kopp kaffe på bordet, og på spisebordet nede ved grillen, en litt fin flaske med cider og to vinglass på et brett.
Og hadde godt med krukker ute med stemor som jeg hadde plantet tidlig så det så frodig og pent ut til bildene skulle tas. Heldigvis var det strålende sol den dagen så huset så lyst og pent ut.

Og så gikk jeg over hele huset/listverk/hjørner med tannbørste dyppet i salmiakk/såpe og tørket over med klut.

Lykke til med salgsprossessen. Det er et pes når det står på. Vi har akkurat kommet innafor der vi kjøpte.

Gammel I går, 10:05   #6
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Da jeg solgte for to år siden kjøpte jeg masse greier som jeg leverte tilbake i butikkene etterpå. Store krukker for eksempel, gjør seg godt på bilder, men er ikke noe jeg prioriterer å bruke penger på i mitt liv.

Gammel I går, 10:17   #7
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Haha, det var jo skikkelig smart.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.